נטרל את המחבל - ומת מפצעיו: רנ"ג אורי מויל נפל בפיגוע בבית קמה

רנ"ג מויל, בן 51 מדימונה, מנהל עבודה במחלקת טכנולוגיה ואחזקה בבא"ח נח"ל, נדקר על-ידי המחבל בשעה שהמתין בתור בסניף "ארומה", ועל-אף פצעי הדקירה שספג הוא הצליח לירות במחבל ולחסל אותו. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נלחמו הרופאים על חייו - אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו

זמן צפייה: 07:23

הותר לפרסום: רב-נגד אורי מויל, בן 51 מדימונה, הוא הגבר שנהרג בפיגוע הדקירה היום (חמישי) בצומת בית קמה בנגב. רנ"ג מויל, מנהל עבודה במחלקת טכנולוגיה ואחזקה בבא"ח נח"ל, נדקר על-ידי המחבל בשעה שהמתין בתור בסניף "ארומה", ועל-אף פצעי הדקירה שספג הוא הצליח לירות במחבל ולחסל אותו. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נלחמו הרופאים על חייו - אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

בני ביטון, ראש עיריית דימונה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "דימונה מרכינה ראש. רנ"ג אורי מויל נרצח בידי בן עוולה. אורי נולד וגדל בירוחם ועבר להתגורר בדימונה. הוא שירת כרס"ר בכיר בבא"פ נח"ל ועשרות אם לא מאות חיילים עברו דרכו, והוא היה להם למשענת ולעזרה. נוצרה בינינו קירבה אישית כאשר אורי היה זמין וקשוב לכל צורך שעלה מאיתנו עבור חייל.ת בני דימונה וירוחם ונענה בחיוב וברצון לכל פניה. תושבי דימונה וירוחם כואבים את הירצחו, השם יקום דמו".

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "נשבר הלב. רנ"ג אורי מויל ז"ל, בן 51, מדימונה, נהרג היום בעת שנלחם בעוז, בנחישות ובגבורה יוצאת דופן במחבל המתועב בפיגוע האכזרי שאירע היום בבית קמה. אורי, שירת כרס"ר בכיר בבא"פ נח"ל, חירף נפשו בהגנה על אזרחים חפים מפשע ומנע אסון גדול עוד יותר. רק לפני כשלוש שנים, זכה אורי בפרס מפעל חיים על מצויינות, מופת ודוגמה אישית, דוגמה שהפגין עד טיפת כוחו האחרונה. אני שולח מעומק ליבי תנחומים למשפחתו. גיבור ישראל. יהי זכרו ברוך".

זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90

המחבל שביצע את הפיגוע הוא פאדי אבו לטיף, אזרח ישראלי תושב רהט בן 22, שעבד בתקופה האחרונה באשקלון. אימו היא תושבת רהט ואביו תושב רצועת עזה. כוחות משטרה פשטו אחרי הפיגוע על ביתו של המחבל, ואספו ממצאים לחקירה שמנוהלת בימ"ר נגב של המחוז הדרומי יחד עם שב"כ.

המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בזירת הפיגוע
המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

קרן קוך, חובשת ונהגת אמבולנס במד"א, תושבת עוטף עזה שהייתה בבית הקפה, סיפרה: "מיד כשיצאתי מבית הקפה שמעתי המולה וקולות ירי, הסתובבתי וראיתי גבר כבן 50 פצוע יוצא מבית הקפה ומתמוטט. ניגשתי אליו כשבמקביל הזנקתי כוחות של מד"א למקום, הוא סבל מפצעי דקירה מדממים. התחלתי בפעולות עצירת דימומים ומיד הגיעו למקום כוחות גדולים של מד״א שהמשיכו בטיפול הרפואי ופינו אותו לבית החולים. מדובר בפיגוע מזעזע".

חובש בכיר במד"א, קלמן גנזבורג, סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים, ראינו המולה רבה, ובסמוך לאחת החנויות שכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. מיד העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

פראמדיק מד"א שחר אהרון ופראמדיק מד"א ארי פרידמן סיפרו: "ראינו במדרגות הכניסה לבית הקפה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם פצעי דקירה. הענקנו לו מיד טיפול רפואי מתקדם, וכשהתאפשר העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי שאנחנו נלחמים על חייו".

עדת ראייה לפיגוע סיפרה: "שמענו יריות, ניסינו לברוח כמה שיותר מהר. היו כאן המון חיילים וכוחות משטרה. אני לא יודעת מי ירה במחבל".

זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בצומת בית קמה
זירת הפיגוע בצומת בית קמה | צילום: דוברות איחוד הצלה

אתמול נפצעו באורח קל מאבטח בן 25 וחיילת בת 20, לוחמת בת 20 מגדוד ארז של חיל המשטרה הצבאית, בפיגוע דקירה במחסום המנהרות בכניסה לירושלים, כאשר מחבל בן 15 הגיע למקום על אופניים חשמליים ודקר את השניים בעת שניסו לבדוק אותו. מאבטח אזרחי שהגיב מיד, החל להתעמת עם המחבל, וכוח צה"ל שהיה במקום נטרל את הדוקר בירי מדויק.