עובדים ברפאל נגד המהפכה המשפטית: "עובדי מפתח יפרשו"

קרוב לאלף עובדים בחברה הממשלתית למערכות לחימה, תוקפים את המהפכה המשפטית במכתב ומזהירים כי היא תפגע בתפקוד החברה: "במדינה שאינה מגינה על הפרט מפני עריצות הרוב, שבה לממשלה יש כוח שאינו מרוסן, ההון האנושי הנדרש לפתח אמצעי לחימה יקלע למצוקה ערכית"

זמן צפייה: 06:54

בצל הודעת רה"מ בנימין נתניהו כי הוא אינו מתכוון לעצור את חקיקת הרפורמה, עובדי "רפאל", חברה ממשלתית שעוסקת בפיתוח טכנולוגיה וכלי לחימה, בניהן כיפת ברזל, במסר נגד המהפכה המשפטית, במכתב בו כתבו: "במדינה שאינה מושתתת עוד על מגילת העצמאות ועל יסודות דמוקרטיים שוויוניים, ההון האנושי הנדרש לפתח אמצעי לחימה יקלע למצוקה ערכית. עובדי מפתח יפרשו".

"בחרנו להקדיש את חיינו, תבונתנו ומרצנו, לפיתוח עוצמתה הטכנולוגית הביטחונית של מדינת ישראל מתוך ציונות, על בסיס צביונה היהודי והדמוקרטי, הערכי והמוסרי של מדינת ישראל", כותבים כמעט אלף מעובדי החברה, וממשיכים: "מדינה יהודית ודמוקרטית הנשענת על ערכי מגילת העצמאות, ביניהם מערכת משפט עצמאית וחזקה, קידוש ערכי זכויות האדם והשוויון בפני החוק, שמירה על החוק הבינלאומי, ממלכתיות הכנסת ואחדות העם". "ערכים אלה מאפשרים את צמיחת המצוינות המדעית, התרבות הארגונית, היצירתיות והמוטיבציה הנחוצים לעבודתנו", הוסיפו.

כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה | צילום: רויטרס

"בימים אלה אנו עדים למסע להחרבת עקרונות אלה באמצעות חקיקה משולחת רסן, הגורמת לקרע בעם, לרבות הסתה לאלימות. אנו מתריעים כי הפגיעה בדמוקרטיה המתרחשת בימים אלה תפגע אנושות ברפאל בפרט, ובתעשייה הביטחונית בכלל", הזהירו העובדים. "במדינה שאינה מגינה על הפרט מפני עריצות הרוב, שבה לממשלה יש כוח שאינו מרוסן באמצעות איזונים ובלמים, ההון האנושי הנדרש לפתח אמצעי לחימה יקלע למצוקה ערכית".

"עובדי מפתח יפרשו, המוטיבציה של הנותרים תצנח ולא יהיה ניתן עוד לגייס ולשמר עובדים מצויינים על רקע ערכי. איכות הידע והמחקר יתדרדרו, התרבות הארגונית תשקע, וייפגעו שיתופי פעולה בינלאומיים ועסקאות ביטחוניות בחו"ל, אשר יערערו את יכולתה של התעשיה הבטחונית לקיים את עצמה", טענו עובדי החברה. "אנו מצפים מהנהגת המדינה, בדגש על שר הביטחון וראש הממשלה, להבין את חומרת הסכנה וגודל השעה, ולפעול בהתאם לעצירת מתקפת החקיקה על הדמוקרטיה, להידברות ולהחזרתה של מדינת ישראל למסלול היהודי-דמוקרטי, ברוח ערכי מגילת העצמאות עליה חונכו דורות מאז תקומתה".

Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בנוסף, קרוב לאלף טייסי עבר של חייל האוויר שלחמו לאורך עשרות שנים, מביעים תמיכה גורפת בטייסי המילואים שהודיעו על החלטתם להקפיא את ההתנדבות לשמש כטייסים ובתפקידים תומכי לחימה בחיל האויר, וזאת כתגובה למהלכים לחיסול הדמוקרטיה במדינת ישראל.

"למילואים מתנדבים רק בדמוקרטיה. אנו, טייסי העבר, עומדים מאחורי הטייסים הפעילים בהחלטתם. אנו קוראים לממשלה: עצרו את רכבת החקיקה, אל תדחפו את הטייסים ושאר משרתי המילואים אל מחוץ למעגל ההתנדבות", נכתב עבורם במכתב.

"החוזה הבלתי כתוב בין הטייסים וכלל משרתי המילואים בשאר זרועות צה"ל לבין המדינה מיום הקמתה היה חד וברור; אנחנו נסכן את חיינו בשמירה על ביטחון המדינה, והמדינה תשמור על נשמתה כמדינה דמוקרטית לפי עקרונות מגילת העצמאות ורוח צה"ל. הערכים עליהם חונכו הטייסים לאורך דורות לא מאפשרים להם להמשיך ולשרת את המדינה שמשנה פניה מדמוקרטיה לדיקטטורה", הוסיפו הטייסים הוותיקים.