תקיפות נרחבות בלבנון, מטח כבד למטולה: נזק עצום לבתים ושריפות

פגיעות ישירות של רקטות מלבנון גרמו לשריפות ולנזק עצום לבתים במטולה, אישה נפצעה קל. צה"ל בגל תקיפות נרחב בלבנון. גורמי ביטחון לרויטרס: "עשרות יעדים הופצצו, זו אחת התקיפות האינטנסיביות ביותר מפרוץ המלחמה". דריכות שיא בישראל אחרי איומי נסראללה, נתניהו כינס דיון מיוחד. הערכה: התגובה תוביל לסבב מהלומות שעלול להביא למערכה רחבה

זמן צפייה: 02:01

החזית הצפונית ממשיכה להתלהט, והערב (חמישי) נרשמו חילופי אש נוספים בין ישראל לחיזבאללה - שעות לאחר נאומו של חסן נסראללה ובמקביל לגל התקיפות הנרחב שצה"ל מבצע בלבנון. מטחים שוגרו לעבר הצפון, ופגיעות ישירות במטולה גרמו לנזקים קשים ולפריצתן של שריפות. בנוסף, אישה נפצעה באורח קל. בצל ההסלמה, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין דחה את ביקורו בישראל שתוכנן להתקיים בשבוע הבא.

במסגרת נאומו, נסראללה שיגר איום לפיו העונש למתקפת הביפרים "יהיה הולם" - והוסיף כי "נתניהו וגלנט לא יוכלו להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם עד לתום המלחמה בעזה". במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס התייעצות ביטחונית, ובישראל מעריכים כי תגובת חיזבאללה תביא לחילופי מהלומות שטרם נראו מתחילת המלחמה. בעקבות זאת, צה"ל הציג לדרג המדיני תוכניות לדחיקת חיזבאללה צפונה. לפי שעה, פיקוד העורף לא שינה את ההנחיות לציבור.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409192142' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד תקיפה בלבנון ' poster='' kid='1_oka79h58' duration='8']

גל תקיפות נרחב בלבנון
גל תקיפות נרחב בלבנון

ברקע חילופי האש, שלושה גורמים ביטחוניים אמרו לרויטרס כי בגל התקיפות של חיל האוויר "הופצצו עשרות יעדי חיזבאללה בדרום לבנון". הם הוסיפו כי "מדובר באחת התקיפות האינטנסיביות ביותר מפרוץ המלחמה".

בתוך כך, צה"ל פרסם הערב הודעה חריגה בה הודיע כי בסוף השבוע ייערכו פעילויות בכל שטחי האש בצפון, ובעקבות זאת תיאסר הכניסה לאזורים נרחבים. "נדגיש כי הכניסה לשטחי האימונים אסורה, מהווה סכנת חיים ופוגעת בפעילות הכוחות. בנוסף, ייתכן וישמעו קולות ירי ופיצוצים בישובים הסמוכים", נמסר בהודעת הצבא.

"צה"ל מבקש בכל לשון של בקשה מהציבור לא להיכנס למרחבים האסורים, ולאפשר לכוחות הביטחון להמשיך ולבצע את משימותיהם - מדובר בסכנת חיים", הוסיפו, "חשוב לציין כי במידה ונתקלתם בנפלים ההנחיה היא להתרחק ולדווח למשטרת ישראל. נפלים מהווים סכנת חיים ועלולים להכיל חומרי נפץ. הנחיות אלו מצילות חיים".

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי בדיון
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי בדיון ביטחוני, הערב | צילום: שירה קינן

מוקדם יותר הערב, שר הביטחון יואב גלנט קיים דיון עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירי צה"ל, בנוגע לאפשרויות השונות להתפתחות המערכה נגד חיזבאללה בגבול הצפון.

"אנו מקיימים בימים האחרונים סדרה של דיונים חשובים. זהו שלב חדש במלחמה, יש בו הזדמנויות משמעותיות אך גם סיכונים כבדי משקל", אמר השר גלנט, "חיזבאללה נמצא בתחושה של נרדפות ורצף הפעולות הצבאיות שלנו יימשך. היעד שלנו הוא להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון. ככל שחולף הזמן חיזבאללה ישלם מחיר הולך וגובר". עוד הוסיף: "במקביל, נמשיך ונקיים את המאמץ להשיב את החטופים אל בתיהם ולמוטט את חמאס".