צה"ל: 20 מחבלים חוסלו לצד נסראללה בתקיפה על מפקדת חיזבאללה

יומיים אחרי חיסולו הדרמטי של מזכ"ל חיזבאללה, פורסמו שמותיהם של בכירים נוספים שנהרגו בתקיפה על המפקדה התת-קרקעית - שנחפרה מתחת לבניינים אזרחיים, בסמוך לבתי ספר של האו"ם. בין המחוסלים הנוספים: ראש יחידת האבטחה של נסראללה והיועץ הוותיק שלו לענייני טרור

התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות לבנון
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס

החיסול המשמעותי ביותר מתחילת המלחמה: יומיים אחרי התקיפה האווירית הדרמטית על מפקדת חיזבאללה ברובע הדאחייה שבביירות, בה חוסל מנהיג הארגון חסן נסראללה, צה"ל הודיע היום (ראשון) כי 20 מחבלים בדרגות שונות חוסלו לצד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ובהם כמה בכירים.

בין המחוסלים שהתכנסו שלשום במפקדת ארגון הטרור, אשר נחפרה מתחת לבניינים אזרחיים ובסמוך לבתי ספר של האו"ם, איברהים חסין ג׳ז׳יני ששימש ראש יחידת האבטחה של נסראללה. בנוסף נהרגו סמיר תופיק דיב, יועצו של מזכ"ל חיזבאללה לאורך שנים רבות לענייני טרור, עבד אלאמיר מחמד סבליני, אחראי על בניין הכוח של ארגון הטרור, ועלי נאא׳ף איוב - אחראי על ניהול האש.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי איברהים חסין ג'זיני וסמיר תופיק דיב היו מהגורמים המקורבים ביותר לנסראללה, ובעקבות זאת היוו השניים מוקד ידע משמעותי בכל הנוגע לתפקודו השוטף של חיזבאללה, ושל הנהגתה בפרט.

צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר, גורמים לבנונים מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי גופתו של נסראללה אותרה וחולצה מהריסות הבונקר בדאחייה, כיומיים לאחר שהונחתו על המקום כ-80 טון של חומרי נפץ.

ברשת NBC צוטט הבוקר גורם ישראלי בכיר שטען כי ישראל מקווה שחיסול נסראללה ייתר את האפשרות של תמרון קרקעי בלבנון. עם זאת, הוא הבהיר: "ישראל תנצל את המומנטום שיש לה כעת". בהמשך הדיווח נכתב כי הגורם הישראלי הודה לארצות הברית על התמיכה שהיא מספקת לישראל מפני איומי איראן ושלוחותיה, אך הוסיף כי ישראל היא היחידה שנלחמת בפועל נגד "האיום הקיומי שמציבים אותם הכוחות".