חן אמיר נרצח בפיגוע הירי בת"א: "הוא גיבור, הציל חיי רבים"

חן אמיר, תושב בת ים בן 42, שעבד כסייר ביטחון בעיריית ת"א, נורה למוות בפיגוע הירי בצומת הרחובות מונטיפיורי ואלנבי. הוא הותיר אחריו אלמנה ו-3 בנות. איבריו נתרמו. גיסתו: "ביקר היום את הוריו בקיבוץ, כאילו נפרד מהם"

זמן צפייה: 00:22

בבית החולים איכילוב נקבע הערב (שבת) מותו של חן אמיר (42), סייר ביטחון עירוני בתל אביב - שנורה על-ידי מחבל בצומת הרחובות אלנבי ומונטיפיורי שבעיר. הוא הותיר אחריו אלמנה ושלוש בנות. משפחתו הסכימה לתרום את איבריו. מבית החולים נמסר: "במותו הציל חיי רבים". הפיגוע התרחש סמוך ל-19:00, אז זיהו חן וסייר נוסף את המחבל כאמל אבו בכר, תושב ג'נין שהיה מבוקש על-ידי ישראל. הם קראו לו לעצור - והוא פתח לעברם באש. חברו של חן ירה במחבל וחיסל אותו.

אושרה טביבי, גיסתו של חן אמיר, אמרה בכאב: "סיפרו לי שהוא הציל חיים. הוא הגיבור שלנו. איך אחותי תתחיל את החיים שלה עכשיו? הוא הספיק לקחת את הילדות שלו היום לקיבוץ, לבקר את ההורים שלו. כנראה שזאת הייתה הדרך להיפרד מהם". יחיאל בנודיז, גיסו של חן, הוסיף: "חן עשה את מה שהוא הכי אהב לעשות - לרכוב על אופנועים ולשרת את המדינה. הוא הגיע לתפקיד שהוא כל כך נהנה לעשות. הוא גיבור ישראל. לא הייתי מהמר על מישהו אחר שיעשה את מה שהוא עשה".

חן אמיר התגורר בבת ים עם אשתו ורד ושלוש בנותיו. ראש העיר צביקה ברוט מסר: "העיר בת ים אבלה וכואבת את מותו של חן אמיר ז"ל, תושב העיר, שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. חן הגיבור סיכל את הפיגוע ומסר את חייו כדי להציל אחרים. אנו נלווה את המשפחה ונסייע להם בשעות הקשות הללו. בשם תושבי העיר כולם אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לרעייתו, בנותיו והוריו, ומתפלל שלא יידעו עוד צער".

זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "בשם כל אזרחי ישראל, שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של חן אמיר ז״ל, סייר עיריית תל אביב-יפו שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. חן, בן 42, נשוי לורד ואב לשלוש בנות, מנע בגופו פיגוע גדול והציל חיים רבים. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו". המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אמר בזירה כי המחבל נשא על גופו מכתב שבו כתב שהגיע להקריב את עצמו ו"להפוך לשאהיד".

כאמל אבו בכר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הערב
כאמל אבו בכר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הערב

עד ראייה לפיגוע סיפר: "שמעתי בערך 10-15 יריות בטווח של 20 שניות. יש כאן מלון קטן, אז קראתי לכולם כי הבנתי שיש פיגוע ירי. היו אנשים שבאו אלינו מהרחוב, חיפשו מקום בטוח. הכנסתי אותם". עד אחר אמר: "הייתי במעבר חצייה כשנשמעו יריות. ראיתי את הסיירים מגיעים. חשבתי בהתחלה שזו התנקשות בין שני גורמים בעולם התחתון. מיד יצאתי וברחתי".

זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

חובש רפואת חירום במד"א שי בכר ושמעון פנחס סיפרו: "ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו. תוך כדי פעולות החייאה העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".

זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: דוברות מד''א

אחד מדוברי חמאס בעזה, עבד א-לטיף אל-קאנוע, הגיב על הפיגוע: "המכות של ההתנגדות מתחדשות בעומק הישות באמצעות פיגוע ירי, שמדגיש את המוכנות של העם הפלסטינית להגן על מסגד אל-אקצא. ריבוי הפיגועים באופן יומיומי הוא תרגום של המשוואה שהציבה ההתנגדות שלפיה תהיה תגובה על כל תוקפנות של הכיבוש ושל המתנחלים- שישלמו מחיר על פשעיהם נגד הפלסטינים. אנחנו מברכים את גיבורי ההתנגדות האמיצים, שמכים בכובש ובעדרי המתנחלים במקומות שונים בגדה המערבית".

ערוץ הטלוויזיה של הג'יהאד האיסלאמי, "פלסטין אל-יום", ציטט את ההודעה הרשמית של ארגון הטרור על הפיגוע, שבה נאמר: "אנחנו מבכים את מותו של השאהיד הלוחם, כאמל מחמוד אבו בכר - אחד מהלוחמים האמיצים של ג'נין - שהשלים את דרך הג'יהאד שלו עם ביצוע פיגוע ירי איכותי בת"א הכבושה".

בהכנת הידיעה השתתפו אלון בן דוד, אור הלר, מוריה אסרף וולברג, דור כהן, אלי סניור, חזי סימנטוב, יוסף ישראל, מאיר מרציאנו, לירן הרוני, לירון שמם ורוני שצ'וצ'ינסקי