פיגוע ירי לעבר אוטובוס בבנימין: "קרה נס גדול מאוד"

בשעת לילה החלו מחבלים לירות לעבר אוטובוס מלא בנוסעים שנסע בכביש 60 סמוך לעפרה. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק. נהג האוטובוס: "לחצתי על הגז וברחתי". אחת הנוסעות: "הזייה שזו המציאות שלנו"

זמן צפייה: 02:15

פיגוע ירי התרחש אמש (שבת) ליד היישוב עפרה בכביש 60 כשמחבלים ירו על אוטובוס שנסע באזור. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לאוטובוס.

הירי בוצע ליד הכפר סילוואד כשהאוטובוס נסע מדרום לצפון. נהג האוטובוס עצר בצומת שילה. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "אנו רואים הסלמה ואובדן הרתעה כבר תקופה. קרה הערב נס גדול מאוד. אנו דורשים באופן מיידי שיתבצעו פעולות נחושות ועמוקות למיגור הטרור ולהחזרת ההרתעה בשטח".

נהג האוטובוס הגיב לירי שכוון לעברו: "תוך כדי נסיעה לכיוון אריאל שמעתי צרור. לחצתי על הגז וברחתי". הנהג אמר כי המקום היה חשוך ולא הייתה נוכחות של חיילים, לכן נסע במטרה להתרחק ככל שניתן. "רק קרוב לשילה ירדתי וראיתי את הנזק. לא ישנתי כל הלילה. עד עכשיו אני רועד", אמר והוסיף כי בדרך כלל הוא לא נוהג בקו הזה, "במקרה כזה - עוד לא נתקלתי".

יובל חדד, סטודנטית מאריאל שהייתה על האוטובוס, סיפרה: "עברנו את עפרה ודקה אחרי שמענו בום, בום, בום. ראינו אנשים מתכופפים ולא הבנתי במה מודבר. היינו בטוחים שזו זריקת אבנים. ירדנו בצומת שילה וראינו סימנים של ירי. זה היה מבהיל, זה היה מפחיד. זה נס וברוך ה' שזה היה על אוטובוס ממוגן ולא זוג שחזר ברכב פרטי. ירו בשביל להרוג. זו הזייה שזו המציאות שלנו".

הנזק לאוטובוס בפיגוע הירי בבנימין
הנזק לאוטובוס בפיגוע הירי בבנימין | צילום: מועצה אזורית בנימין

אמש נתפסה חולייה של שלוש מחבלות תושבות שכם במעבר אליהו הסמוך לקלקיליה, כאשר ברכבן נמצא נשק מסוג קרלו, מחסניות, מפה ומכתב התאבדות. המחבלות נעצרו על ידי מאבטחי משרד הביטחון.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי הנשים, כבנות 26 ללא היתרי כניסה לישראל, הגיעו ברכב עם לוחית זיהוי פלסטינית למרות שלא ניתן לעבור איתו לישראל, מה שעורר את חשד מאבטחי משרד הביטחון. הן נעצרו עם הרכב לפני המחסום, ועל פי החשד התכוונו לבצע פיגוע ירי לעבר המאבטחים במקום.