מפקד חיל האוויר: "הפער בין מה שנאמר עלינו לבין האמת - כואב"

האלוף תומר בר נשא דברים בטקס חילופי מפקד בסיס תל נוף, וענה במרומז לדברי השרים והח"כים מהקואליציה נגד טייסי חיל האוויר: "בל נשכח שמרבית העם מוקיר את פועלנו ומכיר לנו תודה, בל נשכח שהדרך ברורה לנו וגם צדקתה"

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בטקס חילופי מפקד בסיס תל נוף
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר | צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, נשא דברים הערב (ראשון) בטקס חילופי מפקד בסיס תל נוף, וענה במרומז לדברי השרים והח"כים מהקואליציה נגד טייסי חיל האוויר: "אני יודע כמה כואב הפער בין מה שנאמר עלינו, לובשי המדים בימים אלו, לבין מי שאנחנו באמת".

"אני מבקש מכם, מכובדיי, להסתכל סביב על כל מי שנמצא כאן היום", הוסיף האלוף בר, "זאת היא המציאות האמיתית. בל נשכח שמרבית העם מוקיר את פועלנו ומכיר לנו תודה. בל נשכח שהדרך ברורה לנו וגם צדקתה. כולנו פועלים בימים אילו ללא ליאות לשוחח, להקשיב, לשמר את הלכידות הגדולה והמיוחדת של החיל שהיתה ושתהיה".

טקס חילופי מפקד בסיס תל נוף
טקס חילופי מפקד בסיס תל נוף | צילום: דובר צה''ל

"אני מביא עמי היום גם את ההכרה העמוקה והאמיתית ממפקדי צה"ל על זרועותיו השונות על שותפות הגורל והצעידה כתף לכתף במסע הביטחון", הוסיף האלוף בר, "אני מצדיע לכל משרתי החיל המופלא שלנו בסדיר ובמילואים ולבני המשפחות ואומר - אנחנו עושים את הנכון, הצודק, הראוי. אנחנו פועלים על פי מצפן ערכי, שמושרש ב'די אן איי' של חיל האוויר מיום הקמתו. נמשיך להגן על מדינת ישראל - מהאוויר ומהקרקע - ברוח השליחות שמלווה אותנו תמיד, במקצועיות וללא פשרות, תוך התעלמות מרוחות צד רעות שנועדו לקעקע בנו בחוסר אחריות משווע".

אלוף בר תקף במרומז את דבריהם של שרים וחברי כנסת נגד טייסי חיל האוויר: "אומץ לב, מנהיגות, רוח שליחות - אלו הם קווי המתאר של חיל האוויר כולו. מכאן גם יצאו מסוקי היסעור בחילוץ ההירואי של סיירת מטכ"ל באוגוסט 2006".

"'תן לי תמונת מצב', ביקש ברשת הקשר הטייס דני שיפנבאואר את עמנואל מורנו ז"ל'", הוסיף מפקד חיל האוויר. "'מה שהכי חשוב לי זה המיקום, חמש דקות אני אצלך. כשתהיה מוכן – אני בא לקחת אותך'. ככה פשוט, ככה ישיר. אחד בשביל כולם – וכולם בשביל אחד. כתף אל כתף לשמירה על מדינת ישראל ושלום אזרחיה. אומץ לב ושילוב בין זרועות צה"ל. כך היה תמיד וכך גם יהיה".