110 אנשי מילואים בחיל האוויר: "לא נשרת אם עילת הסבירות תבוטל"

אנשי מילואים המשרתים בחיל האוויר שיגרו מכתב לשר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר שבו הצהירו כי אם הממשלה תעביר בקריאה שלישית את חוקי המהפכה המשפטית - הם יפסיקו את שירותם ההתנדבותי: "החקיקה תביא אותנו למקום שאין ממנו חזרה. אנחנו נמשיך להגן על המדינה בכל מקום שבו יתאפשר לנו לשמור עליה דמוקרטית ויהודית"

זמן צפייה: 01:14

קבוצה של כ-110 לוחמי צוות אוויר, בקרים וקציני שליטה במילואים המשרתים במטה חיל האוויר בתפקידי שליטה ותכנון פרסמו הבוקר (רביעי) מכתב שבו הם מצהירים כי "אם החוק לביטול עילת הסבירות, או כל חוק אחר שהוא חלק מהרפורמה המשפטית, יעבור בקריאה שלישית - ניאלץ להפסיק את התנדבותנו לשירות מילואים".

עוד נכתב: "המשך תהליך החקיקה של הרפורמה המשפטית יפגע פגיעה אנושה באופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל. חקיקה כזאת מאפשרת כוח בלתי מוגבל לממשלה, ללא אפשרות ריסון על-ידי הרשות השופטת, והיא תביא אותנו למקום שאין ממנו חזרה. החוקיות של פעולות צה"ל נשענת על היותה של מדינת ישראל מדינה דמוקרטית, ועל קיומה של מערכת משפט עצמאית וחזקה. לא נשרת בצבא של מדינה שאינה דמוקרטית".

"עמדתנו אינה פוליטית, במשך עשרות שנים, מרבית חיינו, שירתנו בקבע ובמילואים, תחת ממשלות רבות מימין ומשמאל. תמיד ביצענו את תפקידנו בתא הטייס, ביחידות הבקרה ובתאי השליטה מתוך תחושת שליחות, ציונות, אחריות ואהבת המדינה. כמו חברינו מיחידות נוספות, חווינו מבצעים מסוכנים ומורכבים, מעולם לא היינו חרדים כפי שאנו חרדים היום, לגורלנו ולגורל היקרים לנו, לעתיד המדינה והחברה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, מחאה, קפלן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"לא כתבנו מכתב זה בקלות דעת, היינו מעדיפים שלא להצטרך לכתוב אותו כלל, כולנו תקווה שלא נצטרך להפסיק את התנדבותנו לשרת במילואים. אך במידה והחקיקה תעבור אנחנו נמשיך להגן על מדינת ישראל ברחובות, בכיכרות ובכל מקום שבו יתאפשר לנו לשמור על מדינת ישראל דמוקרטית ויהודית".