במצב צמח, כבר 7 חודשים: המחבל ממעלה אדומים "תקוע" בביה"ח

כבר שבעה חודשים שהמחבל שרצח את מתן אלמליח בפיגוע במעלה אדומים מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הצוות הרפואי קורא לפנות אותו - אבל במשטרה ובשב"ס מתווכחים בניהם ומגלגלים אחריות מאחד לשני. גורמים ביטחוניים: "אין לנו פתרון אחר לבעיה". ביה"ח: "טיפול בעצורים ביטחוניים נקבע על-ידי המדינה". המשטרה: "ממשיכים לשמור עליו כי משפחתו לא עמדה בתנאי השחרור"

זמן צפייה: 01:58

פרסום ראשון: המחבל שרצח את מתן אלמליח בפיגוע במעלה אדומים בפברואר האחרון מאושפז בבית החולים הדסה בירושלים כבר שבעה חודשים, והוא מוגדר כצמח. במשטרה ביקשו לשחרר אותו ואף פנו לבית המשפט - שנענה לבקשה - אך קבע כי משפחתו תשלם כ-20 אלף שקלים על השחרור כתנאי.

גורם בבית החולים אמר לחדשות 13 כי "שב"כ והמשטרה מגלגלים אחריות - והמיטה תפוסה על-ידי מחבל". גורמים ביטחוניים אמרו מנגד: "אין לנו פתרון אחר לבעיה".

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי "כל טיפול נקודתי בעצורי שירותי הביטחון נקבע אך ורק על-ידי רשויות המדינה, גורמי הביטחון ומשרד הבריאות ועל כן יש להפנות את השאלות אליהם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בית הדין הצבאי קבע כי בשל מצבו הרפואי של המחבל ניתן לשחררו ממעצר בתנאים מגבילים, הכוללים הפקדה כספית. מאחר שמשפחתו לא עמדה בתנאים שנקבעו, נותר המחבל בבית החולים בסטטוס עצור - ובהתאם לכך המשטרה ממשיכה לשמור עליו".