הנרצח בפיגוע בשומרון: תושב שבי שומרון - נשוי ואב לתינוק

הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע הוא יהודה דימנטמן. מפקד אוגדת איו"ש סיפר כי שלושה גדודי חי"ר הוקפצו למצוד אחר המחבלים, שירו 10 כדורים לעבר הרכב הישראלי. בנט: "נבוא עמם חשבון"

יהודה דימנטמן, שנרצח בפיגוע בשומרון

הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע הירי שאירע הערב (חמישי) בשומרון - יהודה דימנטמן בן ה-25 מהיישובי שבי שומרון, תלמיד ישיבת חומש. יהודה הותיר אחריו אלמנה ותינוק בן פחות משנה.

כוחות הביטחון ממשיכים הערב במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בשומרון, שבו נרצח יהודה דימנטמן ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בתגובה לאירוע: "כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים במהרה. אנו נבוא עמם חשבון".

אחד הפצועים, אביה אנטמן תושב שבי שומרון, סיפר על הפיגוע: "יצאנו מחומש וכשבאנו לפנות שמאלה פתאום שמענו צרור יריות. הרגשתי מכה חזקה ביד שמאל וצעקתי לנהג שיסע מהר. מישהו צעק מאחורי באוטו שהוא נפגע בצוואר. התקשרנו לכוחות בדרך. כל האוויר מהגלגלים יצא וביישוב".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2112162229' autoplay='0' credit='' desc='הפצוע מפיגוע הירי בשומרון, אביה אנטמן' poster='' kid='1_bkkz5yz7' duration='91']

אנטמן הוסיף: "יהודה דימנטמן היה שנהרג חבר שלי. הוא היה בחור ממש טוב. הוא היה בחור ממש מתוק ומאיר פנים לכל מי שרצה לדבר איתו. הוא היה נשוי עם ילד גר בשבי שומרון, חבר מאוד טוב שלי. יצא לנו הרבה לדבר. בחור שכיף להיות חבר שלו. לא חששנו מאירוע של ירי, לא חשבנו שזה יקרה"

.קשה לי להאמין שהוא כבר לא איתנו", הוסיף אנטמן, "בדיוק בשיחה האחרונה שלנו היום אז הוא בא אליי כולן מאושר ואמר 'היום ניצחתי'. שאלתי מה קרה והוא ענה שאשתו ביקשה שישמור על הילד. והוא אמר שהוא שמח שהוא נשאר עם הילד"

יש לציין כי אנטמן שנפצע בפיגוע היום, ניצל פעמים מהטרור -  פעם אחת לפני כשמונה חודשים כשהותקף באלימות קשה במזרח ירושלים על ידי ערבים שעות בודדות לאחר שהתארס, ופעם שניה היום בפיגוע הירי.

פצוע נוסף, נריה פלדמן, סיפר הערב כי "יהודה שישב אחוריי צעק קיבלתי כדור בצוואר וממש התחיל כבר להתקשות לנשום ותוך כדי זה דיווחתי למוקד שומרון שידעו איפה אנחנו נמצאים. כנראה מהירי התפנצ'רו לנו הגלגלים, שייטנו על הכביש כמו מטורפים, בנס לא התהפכנו. אני ואביה פונינו לבית החולים ובאמבולנס הבנו שיהודה כנראה כבר לא איתנו. לעצרי הרב, זה פיגוע שיכלו לראות אותון מקילומטרים, כבר תקופה שישיבת חומש חטפה כמויות של בקבוקי תבערה ואבנים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2112162322' autoplay='0' credit='' desc='נריה פלדמן שנפצע בפיגוע הירי בשומרון' poster='' kid='1_wywelud6' duration='90']

מפקד אוגדת איו"ש תת אלוף אבי בלוט אמר כי "המרדף בעיצומו. לא אכנס לפרטי החקירה. הוקפצו 3 גדודי חי"ר ויחידות מיוחדות לסיכול ברגע שיהיה מודיעין. בכל רגע נתון יש התרעות לפיגועים. צה"ל מתגבר את הכוחות באיוש בשלושה גדודים. גם יחידת מרעול הוקפצה".

עוד פירט מפקד אוגדת איו"ש על פרטי האירוע: "קצת אחרי השעה 19:00 יוצא רכב מחומש ונתקל במארב על הציר. לא ירי מרכב חולף, יש לנו את נקודת המרבץ. הרכב יצא מחומש, פנה שמאלה ונתקל בירי של עשרה כדורים לפחות. יש בחומש ישיבה של עשרות אנשים".

נשיא המדינה, יצחק בוז'י הרצוג, פרסם הערב בחשבון הטוויטר שלו: "בערב עצוב זה אני מבקש לשלוח את תנחומיי למשפחתו של יהודה דימנטמן הי״ד שנרצח הערב בפיגוע נפשע בשומרון. אני נושא תפילה להחלמת הפצועים. גם ברגעים הקשים האלה עלינו לעמוד איתנים יחד כנגד הטרור הנפשע. אני מחזק את כוחות הביטחון, וסמוך ובטוח שכוחותינו יפעלו בכל דרך ללכידת המרצחים".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן אמר הערב כי "התשובה לרצח הנורא הזה חייבת להיות אישור של ישיבת חומש וחידוש ההתיישבות ביישוב לאלתר, זו התשובה הנכונה לטרור ולגל הפיגועים הקשה הפוקד בימים אלו את ירושלים, השומרון וכל רחבי הארץ".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2112162241' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_3d6bd298' duration='61']

עוד הוסיף דגן כי "דם יהודי לא יכול להיות הפקר במרכזה של מדינת ישראל. ולא משנה אם בחרנו בממשלה או שלא בחרנו היא הממשלה שלנו, ואנחנו באים אליה בתביעה, אנחנו מצפים לביטחון".

דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב בהצהרה עיתונאית על הפיגוע שהיה היום ואמר כי "חמאס מברכת על מעשה הגבורה בשכם כנגד חיילי צה"ל והמתנחלים שמהווה המשך של המהפכה של העם הפלסטיני בכל הזירות", הוא הוסיף כי "הפיגוע מוכיח מחדש כי העם הפלסטיני בגדה ימשיך במאבק עד שיגרש את ישראל מכל השטחים הפלסטיניים".