כוחות הביטחון אטמו את בית משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים

כוחות משטרה, משמר הגבול וצה"ל אטמו את ביתו של המחבל חוסין קראקע, מי שביצע את פיגוע הדריסה ביום שישי בצהריים בתחנת אוטובוס בשכונת רמות שבירושלים, בו נרצחו שלושה אזרחים ביניהם שני ילדים

זמן צפייה: 01:18

כוחות משטרה, משמר הגבול וצה"ל אטמו הלילה (בין שבת לראשון) את בית משפחת המחבל חוסיין קראקע, מי שביצע את פיגוע הדריסה בתחנת האוטובוס בשכונת רמות שבירושלים ביום שישי בצהריים, במהלכו נרצחו שלושה אזרחים ביניהם שני ילדים קטנים.

בשעות שלאחר הפיגוע, קרוביו ובני משפחתו של קראקע נעצרו, כשבמשטרה בדקו את מעורבותם וידיעתם לגבי הפיגוע ועל כוונותיו של המחבל לבצע אותו. אתמול, בית המשפט האריך את מעצרם של שניים מאחיו שנעצרו גם הם לחקירה. "בית הורי המחבל שבו התגורר בעבר ובו גרים כיום גם שני אחיו שנעצרו, נתפס ע"י כוחות משטרה ומג"ב לאחר שפונה מיושביו ופונתה תכולתו. הלילה בוצע האיטום של כל פתחי הבית לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהתאם לצו אטימה והחרמת הבית", נמסר בהודעת המשטרה.

עוד היום, יחידת מסתערבים עצרה חשוד משכונת א-טור שבמזרח ירושלים בחשד שהחזיק כלי נשק ותחמושת שהוסלקו בתוך ביתו. הצעיר בן ה-20 הועבר לחקירה במשטרה ויובא היום בפני בית המשפט שצפוי לבקש את הארכת מעצרו. 4 חשודים נוספים מהעיירה בית פאג'ר נעצרו בחשד שביצעו בעבר ירי לעבר כוחות הביטחון. בחיפוש בביתם נתפס נשק מאולתר ותחמושת. במקביל, במסגרת מבצע "שובר גלים", לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

מימין: אשר מנחם (8) ויעקב ישראל (6) פלאי, שנרצחו בפיגוע בירושלים
מימין: אשר מנחם (8) ויעקב ישראל (6) פלאי, שנרצחו בפיגוע בירושלים | צילום: באדיבות המשפחה

אשר מנחם פלאי, בן 8, נרצח בפיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים יחד עם אחיו יעקב, בן 6. אביהם מאושפז במצב בינוני בבית החולים הדסה הר הצופים. ביום שישי, זמן קצר לאחר הפיגוע, הובא יעקב ישראל למנוחת עולמים ואמש נטמן לצידו אחיו בהר המנוחות. במקביל התקיימה הלווייתו של האברך אלתר שלמה לדרמן ז"ל, שנרצח גם הוא בפיגוע.

הפיגוע אירע ביום שישי בסביבות השעה 13:30, כשהמחבל הגיע ברכב פרטי אל היציאה משכונת רמות בירושלים לכיוון גבעת זאב, האיץ ופגע באנשים שהמתינו בתחנת האוטובוס במקום. כתוצאה מהדריסה נהרגו לדרמן והאחים יעקב ואשר מנחם פלאי, ועוד 4 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות.

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
רכב המחבל בזירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדרמן, שנרצח כאמור בפיגוע, היה מחסידי פינסק קרלין ותלמיד ישיבת "טל תורה". הוא התחתן לפני כחצי שנה והיה בדרכו לשבת אצל הוריו באלעד. רעייתו שהייתה עימו ניצלה מהדריסה. משפחתו של יעקב פלאי החליטה לקיים הלוויה מצומצמת עוד לפני כניסת השבת. הוא היה בתחנת האוטובוס עם אביו ושני אחיו, שנפצעו גם הם בפיגוע. מוקדם יותר נבדק חשד כי כדור תועה פגע בראשו של לדרמן וגרם למותו. עם זאת, לאחר בדיקת CT שעבר בבית החולים, התברר כי לא נפגע מירי.