המחבל ביקש לנקום: פוענח פיגוע הדריסה בשכונת פלורנטין בת"א

המשטרה ושב"כ סיימו את חקירת האירוע והצהרת תובע הוגשה נגד החשוד, עלי חאמד בן ה-31, שוהה בלתי חוקי פלסטיני שפגע ברוכב קטנוע לאחר שגמלה בלבו ההחלטה לנקום על מותו של בן דודו, שנהרג במהלך חילופי ירי עם כוחות הביטחון יום קודם לכן

זמן צפייה: 00:56

המשטרה ושב"כ סיימו את חקירת אירוע הדריסה בשכונת פלורנטין בתל אביב לפני כשבוע וחצי, והיום (שני) הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד, עלי חאמד, בן 31, שוהה בלתי חוקי מהכפר סילוואד שבנפת רמאללה, אשר פגע ברוכב קטנוע שעמד בצד הכביש ברחוב אברבנל שבדרום העיר.

מהחקירה עלה כי חאמד נכנס לישראל באופן לא חוקי, תוך שהוא נוהג ברכב ישראלי שהושבת והועבר לשטחים, הנושא לוחיות זיהוי לא תואמות ("משטובה") וכי אין ברשותו כלל רישיון נהיגה. הוא נעצר לחקירה בחשד למעורבות בתאונת הדרכים ושהייה בלתי חוקית בישראל, ובמהלך החקירה התחזקה בשב"כ ההערכה כי המניע לאירוע הינו לאומני.

בחקירתו הודה חאמד כי גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע כנקמה על מותו של בן דודו, שנהרג במהלך חילופי ירי עם כוחות הביטחון בשטחי הרשות הפלסטינית יום קודם לאירוע הדריסה, בעת שעסק בקידום פיגוע ירי. מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת, ועם הגשת הצהרת התובע על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום הוגשה גם בקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים.

הרכב הפוגע בזירת התאונה בתל אביב, פלורנטין
הרכב הפוגע בזירת התאונה בתל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

לידי חדשות 13 הגיע בשבוע שעבר תיעוד רגע הדריסה, בו ניתן לראות את חאמד מגיע עם הרכב במהירות ודורס את רוכב הקטנוע, ואז נעצר כשהתנגש בעמוד. רוכב הקטנוע, גלעד תנעמי, נפצע בינוני בדריסה, ואושפז בבית החולים איכילוב.

גלעד תנעמי שנדרס ע''י פלסטיני בתל אביב
גלעד תנעמי שנדרס ע''י פלסטיני בתל אביב | צילום: דוברות איכילוב

תנעמי סיפר בשבוע שעבר מבית החולים: "בחמישי בצהריים סיימתי עבודה וחזרתי לפלורנטין. פגשתי חבר מחוץ לבית הכנסת ובזמן שאנחנו משוחחים בכניסה, רכב התחיל להאיץ לכיווננו. הבחור שהיה לידי, עופר, לקח צעד אחורה והצליח למשוך אותי. זה הציל לי את החיים".

עוד אמר: "עפתי באוויר והוא המשיך עם הרכב, עם האופנוע שלי מתחת לרכב איזה 40 מטר, ואז הוא נתקע בעמוד. שמעתי שעצרו אותו. פחדתי שזה יושתק. ברוך המשטרה המשטרה תפסה אותו שיביאו לו את העונש החמור ביותר בעזרת השם ושנחלים במהרה".