הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע בחדרה: שני לוחמי מג"ב בני 19

רש"ט יזן פלאח ורש"ט שיראל אבוקרט הם השניים שנורו למוות ע"י המחבלים, בני דודים ערבים ישראלים תושבי אום אל-פחם. בהנחיית המפכ"ל, משמר הגבול יקבל אחריות מבצעית על וואדי עארה, הרמטכ"ל הורה על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר וביו"ש

זמן צפייה: 04:00

הלילה (שני) הותרו לפרסום שמותיהם של לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע הירי בחדרה: רש"ט יזן פלאח, תושב כסרא סמיע בן 19, ורש"ט שיראל אבוקרט, תושבת נתניה בת 19, ששירתו בפלוגת מ"ג במג"ב איו"ש. פלאח התגייס לפני כשנה והותיר אחריו הורים, אח ואחות, אבוקרט התגייסה לפני כחצי שנה והותירה אחריה הורים ואח.

הלווייתו של פלאח תתקיים היום בשעה 16:00 בכפר סמיע. הלווייתה של אבוקרט תתקיים היום בשעה 17:30 בבית העלמין הצבאי בנתניה. חלק מבני משפחתה שוהים במרסיי שבצרפת, והם עושים את דרכם לישראל לקראת ההלוויה.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הספיד את הנרצחים: "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

יזן פלאח ושיראל אבוקרט, לוחמי מג''ב שנרצחו בפיגוע בחדרה
יזן פלאח ושיראל אבוקרט, לוחמי מג''ב שנרצחו בפיגוע בחדרה

בסך הכל הגיעו לבית החולים הלל יפה בחדרה 12 נפגעים מהאירוע, מתוכם ארבעה חיילים והשאר אזרחים. אחד הפצועים מוגדר במצב קשה, אחד במצב בינוני ושלושה במצב קל. השאר נפגעי חדרה שטופלו בחדר המיון והם במצב קל.

יזן ושיראל, לוחמי מג''ב שנרצחו בפיגוע, יחד בתמונתם האחרונה כמה שעות לפני הפיגוע
יזן ושיראל, לוחמי מג''ב שנרצחו בפיגוע, יחד בתמונתם האחרונה כמה שעות לפני הפיגוע | צילום: דוברות מג''ב

סוכנות הידיעות "אעמאק" של דאעש פרסמה במהלך הלילה קבלת אחריות על פיגוע הירי בחדרה, אותו ביצעו שני בני דודים בשנות ה-20 לחייהם, ערבים-ישראלים תושבי אום אל-פחם. בהודעה נכתב כי "על היהודים הכופרים לדעת כי ההבטחה (לפגוע בהם) תגיע אליהם במוקדם או במאוחר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203281025' autoplay='0' credit='' desc='דודה של שיראל שנרצחה בפיגוע: "הייתה כולה לב ואהבת הארץ"' poster='' kid='1_35u7j30o' duration='90']

דודה של שיראל, משה דיין, סיפר עליה לחדשות 13: "היא הייתה בחורה מלאת שמחת חיים, כולה לב, כולה אהבת הארץ, היא כל כך רצתה להתגייס למג"ב - בסוף היא הצליחה. היא הייתה מצטיינת, בסוף ההכשרה קיבלה את הסיכה של המ"מ שלה. מאוד אהבה את מג"ב, השקיעה מעל ומעבר. מלח הארץ".

דבורה, אמה של שיראל, סיפרה לקרוביה: "ברחנו מצרפת כדי לתת ביטחון לילדים וכאן במדינה שלנו היא הייתה צריכה לקבל ביטחון והיא הלכה, זה לא הגיוני בכלל".

אורי כהן, מנהל התיכון בו למדה שיראל אבוקרט שנרצחה בפיגוע, אמר לחדשות 13: "היא עלתה מצרפת, החלום שלה היה להגיע למג"ב. הייתה תלמידה מצטיינת, היא עדיין לא זכתה לאסוף את תעודת הבגרות שלה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2202281223' autoplay='0' credit='' desc='חבריו של יזן מגיעים לנחם את משפחתו' poster='' kid='1_9o1szm4o' duration='88']

אסי, שהיה יחד עם אשתו בזמן הפיגוע ברכב, אמר לחדשות 13: "חזרנו מהבנק והיינו ממש דקה מהבית, שמענו את הקולות של הירי וחשבתי שזה נפצים. זה היה צרורות של ירי, הבנו ישר שזה פיגוע כי ראיתי הכל מולי. התחבאנו באוטו, ראינו את היורים. אני ואשתי לא יצאנו מהאוטו כל עוד הם לא יצאו מהרכב, אחד מהם מעד וראיתי שהם לא מכוונים עם הנשק לכיוון שלנו, ניסינו לנסוע והבנתי שהרכב נכבה".

"אמרתי לאשתי שזה הזמן לצאת מהאוטו" הוסיף, "יצאנו מהאוטו, ברחנו מאחורי הרכב לצד השני לסמן לאנשים לא להגיע לאזור. פחדנו, לא משהו שאתה יכול לחוות אותו מטר מהבית. ברחוב של הבית שלך קורה לך משהו כזה, לא חלמת שזה יקרה, אנחנו בחדרה לא באיזה כפר שגובל עם סוריה, אנחנו בחדרה באמצע החיים".

רה''מ נפתלי בנט בהערכת מצב אחרי הפיגוע בחדרה
רה''מ נפתלי בנט בהערכת מצב אחרי הפיגוע בחדרה | צילום: קובי גדעון / לע''מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הלילה לתחנת המשטרה בחדרה, שוחח עם אחד הלוחמים שחיסל את המחבלים, וקיים הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון פנים עמר בר-לב, סגן השר יואב סגלוביץ', מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ראש השב"כ רונן בר, מפקד מחוז חוף, מפקד מג"ב, ראש אגף מבצעים במשטרה וגורמים נוספים.

רה''מ נפתלי בנט וראש השב''כ רונן בר בזירת הפיגוע בחדרה
רה''מ נפתלי בנט וראש השב''כ רונן בר בזירת הפיגוע בחדרה | צילום: קובי גדעון / לע''מ

בסיומה של הערכת המצב, הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון. בהנחיית המפכ"ל, משמר הגבול יקבל אחריות מבצעית על וואדי עארה בכפוף לפיקוד מחוז חוף. במקביל נערכים במשטרה להגברה נוספת של הפעילות המבצעית בכל רחבי הארץ, ונוכחות גבוהה של שוטרים ורכבי ביטחון ומשטרה תראה בימים הקרובים.

ראש הממשלה נפתלי בנט והמפכ''ל קובי שבתאי בתחנת המשטרה בחדרה
ראש הממשלה נפתלי בנט והמפכ''ל קובי שבתאי בתחנת המשטרה בחדרה

המפכ"ל הורה על העלאת הכוננות של המשטרה לפע"מ ב' ולמגן 3, כוננות הביטחון השוטף הגבוהה ביותר, והמשמעות היא נוכחות מקסימלית של כוחות המשטרה בשטח בפריסה רחבה בכל המוקדים והצירים. החל מהיום צפויים מחסומי ביקורת בצירי הנסיעה המרכזיים, וירושלים עדין נמצאת במרכז הקשב הביטחוני, עם השקעת כוחות מקסימלית.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203280747' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='המפכ"ל בביקור בביה"ח עם הלוחמים הפצועים' poster='' kid='1_pcc178ua' duration='99']

בסיום הערכת המצב ביקר המפכ"ל את הפצועים מהפיגוע, ביניהם הלוחמים שחיסלו את המחבלים. המפכ"ל אמר ללוחמים הפצועים: "זהו ערב קשה בו איבדנו שני לוחמים אך בפעילותכם אני יכול לומר בוודאות שהצלתם חיים של לא מעט אזרחים. שני המרצחים הגיעו עם כמות אמצעי לחימה ותחמושת גדולה ואם לא היו נפגעים באותו רגע היינו מתעוררים לבוקר אחר. הם תכננו מסע הרג הרבה יותר גדול ותכננו לרצוח כל מה שיעבור בדרכם".

"מה שהם לא ידעו שבמסעדה סמוכה ישבתם אתם, טובי הלוחמים של משטרת ישראל", הוסיף המפכ"ל, "הפעילות שלכם, לוחמי הימ"ס הייתה מדויקת, חתרתם למגע וניהלתם קרב יריות ארוך עד שהצלחתם לחסל את המחבלים. הקרב הזה גבה גם מחיר של פצועים בקרב השוטרים אך זוהי השליחות שלוקח עצמו כל שוטר ולוחם במשטרת ישראל. כך אני מצפה משוטרי משטרת ישראל להגיב, לחתור למגע ולהסתער לעבר האיום עד להשגת הכרעה".

שני מחבלים פתחו באש בחדרה
שני מחבלים פתחו באש בחדרה

הפיגוע אירע אמש סמוך לשעה 20:30, כאשר שני מחבלים הגיעו ברחב לרחוב הרברט סמואל בחדרה, פתחו באש לעבר עוברי אורח ורצחו שניים מהם. כוח מסתערבים של מג"ב ששהה בקרבת מקום זיהה את המחבלים, חתר למגע, פתח לעברם באשם וניטרל אותם. כתוצאה מחילופי האש נפצעו שניים מהמסתערבים באורח קל עד בינוני.

שיראל אבוקרט, לוחמת מג''ב שנרצחה בפיגוע בחדרה
שיראל אבוקרט, לוחמת מג''ב שנרצחה בפיגוע בחדרה

יזן פלאח, לוחם מג''ב שנרצח בפיגוע, בתמונה מיום גיוסו
יזן פלאח, לוחם מג''ב שנרצח בפיגוע, בתמונה מיום גיוסו | צילום: באדיבות המשפחה