דיווח פלסטיני: נמצא הרכב ששימש את המחבלים; אף ארגון לא לקח אחריות

שעות לאחר הפיגוע באריאל שבו נהרג מאבטח בן 23, כוחות הביטחון עדיין מחפשים אחר המחבלים ולפי דיווח פלסטיני מצאו את הרכב שבהם השתמשו כשהוא שרוף. כוחות רבים הוקפצו למרחב וכיתרו את העיירה סלפית הסמוכה לאריאל

זמן צפייה: 00:36

בעת שכוחות הביטחון חיפשו במהלך הלילה והיום (שבת) את המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל אתמול, עד כה אף ארגון טרור לא לקח אחריות באופן רשמי על האירוע. המחבלים הגיעו ברכב עם לוחית זיהוי צהובה, ירו במאבטח שהיה בעמדה בכניסה לעיר, דקרו אותו ונמלטו מבלי להיכנס לעיר. לפי דיווח פלסטיני הרכב ששימש את המחבלים נמצא כשהוא שרוף.

מוקדם יותר היום מצאו כוחות הביטחון רכב שרוף שככל הנראה שימש את המחבלים בזירה. המחבלים הגיעו עם הרכב לעמדת השמירה, כשהמחבל במושב שליד הנהג פתח באש לעבר המאבטחים. לאחר מכן ירדו המחבלים מהרכב, ביצעו ירי נוסף וככל הנראה גם הגיעו אליו ודקרו אותו. המאבטח הגן בגופו על מאבטחת נוספת שהייתה במקום והציל את חייה.

מצוד כוחות צה''ל מחבלים פיגוע ירי אריאל אבי בלו
תא''ל אבי בלוט בזירה | צילום: דובר צה''ל

לאחר שרצחו אותו, המחבלים חזרו לרכבם ונמלטו מהדרך שממנה באו, מבלי להיכנס לעיר. כוחות צבא הגיעו למקום בתוך זמן קצר והחלו בסריקות אחר המחבלים, שנמשכות גם כעת. בעקבות הפיגוע הוקפצו למרחב לוחמי חטיבת הקומנדו, סיירת צנחנים, יחידת עוקץ, יחידת מרעול וכוחות של משטרת ישראל, זאת בנוסף לכוחות צה"ל הפועלים בגזרה בשגרה, שסרקו וחסמו צירים בהתאם למידע המודיעיני שהתקבל משב"כ.

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, סיפר: "אנחנו עושים הכול כדי להגיע למחבלים. נגיע למפגעים ונסגור את המעגל", הוא הוסיף גם כי יחידות דובדבן וימ"ס איו"ש ביצעו מעצרים בבלאטה וברוקין. בנוסף, עימותים נרשמו בכפר עזון ולפי הפלסטינים, פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה נורה ונהרג.

רכב פלסטיני שרוף פיגוע ירי מחבלים אריאל
הרכב הפלסטיני שאותר שרוף בשומרון

הכוחות כיתרו הבוקר את העיר סלפית הסמוכה לאריאל וביצעו בידוק מלא בכניסה וביציאה מהעיר. הפלסטינים דיווחו גם כי הרכב ששימש את המחבלים אותר שרוף בכפר בידא שבשומרון.

ראש העיר אריאל אליהו שבירו התייחס לאירוע ואמר: "אני שולח תנחומים למשפחת המאבטח שנרצח בדם קר. אנו סומכים על צה"ל ועל כוחות הביטחון שלא ינוחו עד שיתפסו את המרצחים והם יבואו על עונשם. לאחר סיום תחקיר האירוע אנו נפיק לקחים אשר ייושמו בהקדם האפשרי".

עד ראיה לפיגוע סיפר אמש כי בעת שחזר לאריאל מארוחה משפחתית הוא ראה את המאבטחת. לדבריו, "נכנסנו לעיר, התקרבנו למחסום ואני רואה שרכב שנוסע לפני עוצר ומאבטחת רצה לכיוון הרכב וצועקת 'תעזרו לנו תעזרו לנו'. קפצתי מתוך הרכב, אני עם אקדח והיא אמרה שירו במאבטח, 'הוא שוכב תצילו אותו'. ניסינו להבין אם יש מחבלים, היא לא תיקשרה היא היתה בלחץ".

"היה חשוב להבין האם המחבלים נכנסו לתוך העיר כי המחסום היה פרוץ. ראיתי את האישה בלחץ, היא עמדה באמצע הכביש וצעקה 'תצילו אותו'. ניסינו להבין מאיפה באו המחבלים".