וידאו שהוא יהודי - ודקרו: אישום נגד המחבלים שביצעו את הפיגוע בגילה

שלושה צעירים מבית לחם מואשמים שדקרו יהודי בכל חלקי גופו לפני כשלושה שבועות בשכונת גילה בירושלים. השלושה רכשו סכינים והגיעו לבירה - שם הבחינו בצעיר ואחד מהם פנה אליו והחל לשוחח עמו על מנת לוודא שהוא יהודי. אחרי שפצעו אותו קשה הם נמלטו והסתתרו במערה. כתב האישום מייחס להם עבירות של מעשה טרור, ניסיון רצח, החזקת סכין ושהיה בישראל שלא כדין

זמן צפייה: 00:46

כתב אישום בגין מעשה טרור של ניסיון רצח הוגש היום (שישי) נגד שני צעירים וקטין מבית לחם, שביצעו את פיגוע הדקירה בשכונת גילה שבירושלים לפני כשלושה שבועות. שלושת הפלסטינים, מחמד אלעביאת בן ה-19, ויזן עביאת בן ה-18 וקטין נוסף בן 17, דקרו את אור סייר ויינר, יהודי בן 26, ופצעו אותו באורח קשה. הם נעצרו בתום מרדף משטרתי כיומיים לאחר הפיגוע.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, הנאשמים תכננו לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים ועל מנת להוציא תכנית זו אל הפועל הם רכשו סכינים, התפללו במסגד ונסעו מבית לחם לכיוון שכונת גילה בירושלים. בשלב מסוים הבחינו הנאשמים בצעיר יהודי צועד ברחוב, ואז אחד הנאשמים פנה אליו והחל לשוחח עמו על מנת לברר כי מדובר באדם יהודי. אז שלפו הנאשמים את הסכינים והחלו לדקור אותו בכל חלקי גופו. בשארית כוחותיו, כשהוא דקור בכל חלקי גופו ושתי סכינים נעוצות בגופו, החל הצעיר להימלט מהנאשמים לכיוון הכניסה לאחד הבניינים ברחוב, הוא זעק לעזרה והתמוטט.

בכתב האישום מתואר כי לאחר האירוע הנאשמים נמלטו לבית לחם, החליפו בגדים והסתתרו במערה מכוחות הביטחון. כעת, בוסף לאישום בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, מואשמים השלושה בהחזקת סכין שלא כדין ושהיה בישראל שלא כדין. כעת, מבקשת הפרקליטות כי מעצרם יוארך עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

זירת הדקירה בירושלים
זירת פיגוע הדקירה בשכונת גילה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה
מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בזירת הפיגוע בגילה
מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בזירת הפיגוע בגילה | צילום: דוברות המשטרה

הנאשמים נעצרו בתום מצוד שנמשך פחות מ-48 וכלל מאמץ מודיעיני ומבצעי של שירות הביטחון הכללי. בפעילות משותפת של שב"כ, יחידת דובדבן ומג"ב הם נעצרו בבתיהם, ובמהלך חקירתם הראשונית בשב"כ הם קשרו את עצמם לביצוע הפיגוע.

בהתייחסות למעצר, אמר מפקד מחוז ירושלים במשטרה דורון תורג'מן: "מאז הפיגוע לא חסכנו מאמצים ומשאבים בכדי להבין את נסיבות המקרה, להתחקות אחר זהות החשודים, לאתר וללכוד אותם. סגרנו מעגל, ואני רוצה להודות לכל הכוחות שהשתתפו במצוד אחר המחבלים ופעלו בשיתוף פעולה. אני בטוח כי חוקרי ימ"ר ירושלים ושב"כ יעשו כעת את כל פעולות החקירה הנדרשות בכדי למצות את הדין עם המחבלים. אני רוצה לחזק את בני משפחתו של אור שנפצע בפיגוע באורח קשה ולאחל לו החלמת מהירה".