פרשה ביטחונית חמורה בצפון: מורה נאשם בניסיון סיוע לחמאס

כתב אישום הוגש נגד ראמי חביבאללה, מורה המתגורר בעין מאהל שבגליל, בגין יצירת קשר עם פעילי חמאס בחו"ל מיוזמתו והצעה לקדם פיגועים בישראל. בין היתר, נאשם בצילום מפעל ביטחוני באזור מגוריו ושליחת מקומו למחבלי הארגון. תושב נוסף ממקום מגוריו נאשם כי קשר עמו קשר לביצוע פעילות טרור

זמן צפייה: 00:46

הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שני תושבי עין מאהל שבגליל התחתון בגין עבירות טרור, בהם מורה המואשם בסיוע לפעילי חמאס - בזמן המלחמה. על פי כתב האישום, המורה, ראמי חביבאללה בן ה-43, שמתנדב גם כאימאם, צילם מפעל ביטחוני לייצור תחמושת באזור מגוריו - ושלח להם את התמונות ברשת החברתית "טלגרם", בצירוף מיקומו, זאת כדי לסייע "לאחים" לשגר רקטות למקום. לצדו נאשם חאלד סאלח בן ה-36, לו מיוחסת עבירה של קשירת קשר למעשה טרור.

עוד על פי כתב האישום, במהלך משלחת סיוע הומניטרי לטורקיה בשנת 2022, חביבאללה נפגש עם פעילי חמאס עמם יהיה בקשר עד מועד מעצרו, והעביר להם עשרות אלפי שקלים לסיוע בביצוע מעשי טרור. כמו כן, עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, שקל, לכאורה, להצטרף למחבלי הארגון בעזה ולסייע בלחימה נגד ישראל. עוד הוא תכנן לבצע פיגוע ירי בירושלים, לשם כך פנה אל סאלח. האחרון "הביע את כעסו על המתרחש בעזה ואת נכונותו 'לקום ולבצע פעילות ג'יאהד'". חאלד אף ציין, על פי כתב האישום, כי יש לו אנשים שיכולים להשיג נשק ככל שחביבאללה ירצה בכך.

הבוקר נעצרו השניים ע"י כוחות הביטחון, ולצדם חשוד נוסף במעורבות בפעילות. כתבי האישום החמורים הוגשו בתום חקירה שערכו שב"כ והיחידה המרכזית של מחוז צפון. העבירות שיוחסו לחביבאללה הן סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, מגע עם סוכן זר, פעולה ברכוש טרור וקשירת קשר לעבירה שהיא מעשה טרור. האחרונה יוחסה, כאמור, גם לסאלח.

חאלד סאלח

מדוברות המשטרה ותקשורת שב"כ נמסר: "מדובר בפעילות חמורה של אזרחים ישראליים אשר רקמו תכנית זדונית עם פעילי חמאס בזמן שמדינת ישראל מצויה בעיצומה של לחימה כנגד אותו ארגון טרור. פעילות זו סוכלה בשלבים ראשוניים עוד בטרם הספיקו חברי החוליה להוציא לפועל את התכנית לפעילות טרור בתוך ישראל".

עוד נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות המסכנת את ביטחון המדינה, ימשיכו לפעול בהתאם לסמכות הנתונה להם בחוק וינקטו בכל האמצעים העומדים לרשותם - כדי לסכל איומים באופן ממוקד מול גורמי האיום בחברה הישראלית, מבלי שהדבר יפגע ברוב הנורמטיבי בחברה".