בתום מרדף: נתפס המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תקוע

בהכוונת שב"כ עצרו כוחות צה"ל ומג"ב בבית לחם את המחבל שביצע את הפיגוע בסמוך להתנחלות בגוש עציון. במקביל, אלראי קפאח בן ה-36 שנפצע באורח קשה בפיגוע יצא מחדר הניתוח בבית החולים שערי צדק וכעת מצבו מוגדר בינוני

זמן צפייה: 02:51

בתום מרדף של כמה שעות, כוחות הביטחון עצרו את המחבל שביצע היום (ראשון) את פיגוע הירי בצומת תקוע ופצע קשה את אלראי קפאח בן ה-36 מנוקדים. המחבל נמלט לבית לחם ובהכוונת שב"כ הצליחו כוחות צה"ל ומג"ב להגיע אליו במהירות יחסית ולתפוס אותו. מבית החולים שערי צדק נמסר כי הפצוע יצא מחדר הניתוח, וכעת מצבו מוגדר בינוני. בפיגוע נפצעו באורח קל שתי בנותיו של קפאח, רחל בת ה-12 ואביגיל בת ה-9, מפגיעת רסיסים.

המחבל הוא פעיל החמאס עמאר א-נג'אר, בן 26 מחברון. בשב"כ קיבלו מידע מודיעיני שהמחבל נמצא במסגד בעיר בית לחם, וכוח דובדבן הוקפץ לזירה. הכוחות הוציאו את כל מי ששהה במסגד, עד המחבל יצא והסגיר עצמו. ברכב שנטש נמצא נשק מסוג M16.

זירת הפיגוע בצומת תקוע
זירת הפיגוע בצומת תקוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הרב מיכאל קאפח, אביו של אלראי, סיפר על מצב בנו: "הניתוח הסתיים, הוא כרגע בהתאוששות והמצב משתפר. היה כדור שהתחכך עם הכבד והיה שם נס גדול. הוא לקח את שתי הבנות שלו לקייטנה בתקוע וכשהוא רצה לפנות שמאלה הגיע רכב וירה בו. קשה לשמוע בשורה כזאת, אנחנו באי וודאות. ראינו את הנכדות, הן עברו טיפול קצר, אחת עם רסיסים ואחת כמעט בלי כלום".

"הוריה של אשתו נרצחו בציר כיסופים לפני 18 שנה והסיפור הזה מזכיר דברים לא נעימים", סיפר האב, "ברוך השם שזה נגמר ככה. הבנות מרגישות מצויין והן התאוששו. לא הצלחתי עדיין לדבר עם אלרואי, כל מה שאני רוצה זה לדבר איתו, לראות אותו. אבל הוא בכיוון טוב".

"הגיע הזמן, אני פונה לכל מי שיכול לתרום לעניין, לממשלה, הגיע הזמן לעשות כביש עוקף, דרך סלולה והגיונית שתביא את האנשים בשלום למחוז חפצם. אי אפשר לשחק בחיים של אנשים, יש גוש ישובים שקיים כבר שנים".

זירת הפיגוע סמוך לצומת תקוע
זירת הפיגוע סמוך לצומת תקוע | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
זירת הפיגוע סמוך לצומת תקוע
זירת הפיגוע סמוך לצומת תקוע | צילום: דוברות איחוד הצלה

שר הביטחון יואב גלנט בירך לאחר המעצר וכתב: "‏מברך את כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ שעצרו לפני זמן קצר את המחבל. כפי שהוכחנו היום, כך נוכיח בכל פעם שנדרש - כל מעגל טרור יסגר, כל מחבל ישלם מחיר כבד. שולח איחולי החלמה מהירה ובריאות שלמה לאלראי קפאח ולבנותיו שנפצעו בפיגוע".

משפחת קפאח. האב נפצע קשה
משפחת קפאח | צילום: אליהו ינאי

קפאח, במקור ממושב מירון שבגליל העליון, הוא אב לחמישה ילדים, והורי אשתו נרצחו בפיגוע בציר כיסופים ביולי 2005. הפיגוע היום התרחש כאשר הרכב בו נהג קפאח עם שתיים מבנותיו האט וניסה לפנות לכיוון תקוע, ואז הגיע רכב ממולו רכב המחבלים שביצע לעברו מספר יריות. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים ומבצעים חסימות נושמות במרחב העיר בית לחם. לאחר סריקות הכוחות בשטח נמצאו תרמילים של קליעי 5.56.

זירת הפיגוע בצומת תקוע
זירת הפיגוע בצומת תקוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, מסר: "בוקר נורא עם בשורה קשה על פיגוע ירי אצלנו בגוש עציון. מדובר בפיגוע באזור שלא היו בו פיגועים שנים רבות. כולנו מאחלים החלמה מהירה לפצוע ומחזקים את כוחות הביטחון שיגיעו במהרה למחבלים המתועבים ויסגרו עימם חשבון. לא ניכנע לטרור שמנסה לשפוך דם יהודים ולגרש אותנו מארצנו. צוותי החירום והגורמים הרלוונטים עומדים בקשר עם משפחת הנפגעים ופועלים ככל שניתן כדי לעזור לכלל התושבים".

חובש בכיר במד"א נתנאל רבי וחובש רפואת חירום במד"א אביחי טובי סיפרו: "הגענו למקום תוך דקות ספורות וראינו המולה רבה. גבר כבן 35 שכב על הכביש כשהוא בהכרה וסובל מפצעי ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי בשיתוף כוח רפואה של צה"ל ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה ויציב. 2 פצועות נוספות שהתהלכו במקום, נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לבית החולים תוך מתן טיפול רפואי".

לאה קליין, חובשת איחוד הצלה, מסרה: "בסיוע צוותי רפואה של צה"ל וחובשים נוספים הענקנו בזירה סיוע ראשוני לגבר כבן 35 שנפצע מירי ולשתי בנותיו (בגילאי 14 ו-9) שנפצעו מרסיסים. הגבר שמצבו מוגדר בינוני עד קשה בהכרה ויציב פונה למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים".

זירת הפיגוע סמוך לצומת תקוע
זירת הפיגוע סמוך לצומת תקוע | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
זירת הפיגוע סמוך לצומת תקוע
זירת הפיגוע סמוך לצומת תקוע | צילום: דוברות איחוד הצלה

המתיחות בשטחי יהודה ושומרון בשיאה בימים אלה, ואתמול חדרו שני חשודים להתנחלות עשהאל שבדרום הר חברון. אחד מהם נעצר, נערך עליו חיפוש ולא נמצא נשק, והשני ככל הנראה נמלט. מבדיקה ראשונית עלה כי הרבש"צ המקומי זיהה שני חשודים שנכנסו ליישוב וכאשר ביקש מהם להזדהות הם ברחו. הרבש"צ ירה באוויר ועצר אחד מהם, השני הצליח לברוח וכעת נערכים אחריו חיפושים. אין נפגעים באירוע.

ביום שני שעבר השליך מחבל רימון לעבר כוח צה"ל בכביש 450, סמוך לנווה צוף שבמערב הרי בנימין, ובנוסף ירה ברובה מאולתר מסוג קרלו - ונוטרל על ידי כוח מחטיבת כפיר. המחבל נהרג, לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון. יום קודם לכן הגיעה מחבלת לתחנת הרכבת הקלה יצחק נבון בירושלים וניסתה לדקור את המאבטח במקום, ובתגובה המאבטח ירה ברגלה וניטרל אותה.

סמ''ר אמיר שילה, הלוחם שנהרג בפיגוע ליד קדומים
סמ''ר אמיר שילה, הלוחם שנהרג בפיגוע ליד קדומים | צילום: הלל מאיר, פלאש 90

הפיגוע הקטלני האחרון בשטחים התרחש לפני כשבוע וחצי, אז נהרג סמל-ראשון שילה אמיר מירי סמוך להתנחלות קדומים שבשומרון. סמ"ר אמיר, תושב הקיבוץ הדתי מירב שבגלבוע, נפצע אנושות מירי המחבל שהגיע ברכב למקום ופתח באש, ומותו נקבע בשטח. חבריו לצוות של הגיעו למקום זמן קצר מאוחר יותר וניטרלו את המחבל.