"מפקד לנצח": אלפים ליוו את אל"מ דקסה בדרכו האחרונה

אל"מ אחסאן דקסה הובא למנוחות בבית העלמין בעספיא. אלפים הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה. אתמול הותר לפרסום כי דקסה, מפקד חטיבה 401 של חיל השריון, נפל בפיצוץ מטען בג'באליה שבצפון רצועת עזה

זמן צפייה: 05:06

אלוף-משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל) של חיל השריון, הובא היום (שני) למנוחות בבית העלמין בעספיא, כשאלפים הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה. מסע ההלוויה החל בבית העם בעיר הולדתו דלית אל-כרמל.

אל"מ דקסה, שקיבל צל"ש אלוף על פועלו במלחמת לבנון השנייה ובהמשך כיהן כמפקד עוצבת הגולן, נפל אתמול בפיצוץ מטען בג'באליה שבצפון רצועת עזה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410211748' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_9yxw4lz5' duration='39']

הלווייתו של אל"מ אחסאן דקסה
הלווייתו של אל"מ אחסאן דקסה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
שר הביטחון יואב גלנט בהלווייתו של אל"מ אחסאן דקסה
שר הביטחון יואב גלנט בהלווייתו של אל"מ אחסאן דקסה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
הלווייתו של אל"מ אחסאן דקסה
הלווייתו של אל"מ אחסאן דקסה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מאז שנודע על נפילתו, הוצפו הרשתות החברתיות במילות פרידה של פקודיו. דוברת חטיבה 401 היא כתבה: "אחסאן, הלב שלי נשבר. תודה שהייתה אבא בשבילי. אתה המפקד שלי לנצח, אין מי שימלא את מקומך. אני מבטיחה להנציח אותך בכל יום, ולספר את סיפור הגבורה שלך. לימדת אותי מה היא נחישות, התמדה ואורח רוח שכל כך איפיינו אותך. הכריזמה, האותנטיות, הצניעות שלך, יהיו סמני הדרך עבורי לתמיד. זכיתי בך וזכיתי להיות הדוברת שלך. אצדיע לנצח".

אלוף-משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבת השריון 401 עם חייל בחזית
אלוף-משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבת השריון 401 עם חייל בחזית | צילום: דובר צה"ל
אלוף-משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבת השריון 401 עם חיילים בחזית
אלוף-משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבת השריון 401 עם חיילים בחזית | צילום: דובר צה"ל
אלוף-משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבת השריון 401
אלוף-משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבת השריון 401 | צילום: דובר צה"ל
אלוף-משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבת השריון 401
אלוף-משנה אחסאן דקסה, מפקד חטיבת השריון 401 | צילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה דקסה נולד בדלית אל-כרמל. ב-2001 התגייס לחיל השריון, ובלבנון השנייה שימש כמ"פ בגדוד 75 של חטיבה 7. הוא סייע בחילוץ נפגעים, ובקרב עייתא א-שעב נכנס לבד עם הטנק לכפר כדי לסייע בפינוי הנפגעים ולפגוע במחבלים. כאמור, על כך קיבל את צל"ש אלוף פיקוד הצפון גדי איזנקוט. שש שנים לאחר מכן, ב-2012, מונה לסגן מפקד גדוד 77, ושנתיים לאחר מכן החל לכהן כקצין אג"ם של חטיבה 7.

ב-2016 קיבל דרגות סגן אלוף ומונה למג"ד 82, שעליו פיקד בעימותים בגבול הרצועה ב-2018. שנה לאחר מכן מונה לקצין המבצעים של השריון בפיקוד הצפון. ב-2021 קיבל דרגות אלוף-משנה וכיהן כמפקד עוצבת הגולן. לאחר 7 באוקטובר, ב-25 ביוני 2024, מונה למח"ט 401. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.