סוטה לנתיב האופניים - ודורס: תיעוד חדש מהפיגוע בטיילת ת"א

בתיעוד חדש מרגעי הפיגוע ברחוב קויפמן בסוף השבוע ניתן לראות את המחבל יוסף אבו ג'אבר פוגע עם רכבו במספר אנשים שחוצים את הכביש, סוטה מהנתיב, דורס פעם נוספת - ואז מתהפך בגן צ'רלס קלור

זמן צפייה: 02:49

יומיים לאחר פיגוע הדריסה שאירע באזור הטיילת בתל אביב, בו נרצח התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני בן ה-36 ונפצעו שבעה נוספים, הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית תיעוד חדש מרגעי הפיגוע. בסרטון ניתן לראות מצד ימין את הרכב הדורס מאיץ אל כיוון מספר אנשים שחוצים את הכביש, ולאחר מכן סוטה מן הנתיב ומתתגש בעוד מספר אנשים לפני שהוא ממשיך בנסיעתו ומתהפך בגן צ'רלס קלור.

המחבל הוא יוסף אבו ג'אבר, אזרח ישראלי בן 44, תושב כפר קאסם, והוא נוטרל על ידי קצין משטרה וסייר של עיריית תל אביב. קצין המשטרה שהיה בתחנת דלק סמוכה שמע רעש והבחין ברכב ההפוך, וכן במספר אנשים שרועים על הרצפה. יחד עם הסייר הוא ניגש לרכב, וזיהה כי הנהג מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו. השוטר והסייר ירו לעבר המחבל והרגו אותו.

לבתי החולים וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב פונו שבעה פצועים שנפגעו מרכב המחבל, חלקם מבריטניה וחלקם מאיטליה, בהם גבר בן 74, גבר בן 39 ונערה בת 17 שנפצעו באורח בינוני, וכן אישה בת 70, גבר בן 50, גבר בן 31 וצעירה בת 27 שנפצעו באורח קל.

זירת הפיגוע בטיילת תל אביב
זירת הפיגוע בטיילת תל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אמש בשעות הבוקר הגיעו רבים למקום הפיגוע. חלקם הניח זר פרחים לצד תמונתו של פריני. אמש התברר כי המחבל עבד בעבר כמנקה בתיכון בן צבי בקריית אונו, ולאחר מכן עבר לעבוד בחטיבת הביניים שז"ר. הוא הועסק על-ידי חברה קבלנית.