פיגוע דריסה בטיילת ת"א: תייר נרצח ושבעה נפצעו

מחבל תושב כפר קאסם דרס הולכי רגל ברחוב קויפמן, סמוך לחוף הים, ונוטרל ע"י קצין משטרה וסייר עירייה. צוות מד"א שהגיע לזירה קבע את מותו של תייר איטלקי בן 36, שלושה תיירים נוספים נפצעו באורח בינוני והשאר במצב קל

זמן צפייה: 01:04:46

פיגוע דריסה בטיילת תל אביב: תייר איטלקי בן 36 נרצח הערב (שישי) בפיגוע דריסה ברחוב קויפמן בדרום תל אביב, סמוך לחוף הים, ובנוסף נפצעו שבעה תיירים נוספים באורח קל-בינוני. המחבל הוא יוסף אבו ג'אבר, אזרח ישראלי בן 44, תושב כפר קאסם, והוא נוטרל על ידי קצין משטרה וסייר של עיריית תל אביב.

המחבל שנסע מצפון לדרום ברחוב קויפמן דרס הולכי רגל על שביל האופניים, ואז רכבו התהפך בגן צ'רלס קלור. קצין המשטרה שהיה בתחנת דלק סמוכה שמע רעש והבחין ברכב ההפוך, וכן במספר אנשים שרועים על הרצפה. יחד עם הסייר הוא ניגש לרכב, וזיהה כי הנהג מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו. השוטר והסייר ירו לעבר המחבל והרגו אותו.

הנרצח הוא אלסנדרו פאריני, תושב רומא. לבתי החולים וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב פונו שבעה פצועים שנפגעו מרכב המחבל, חלקם מבריטניה וחלקם מאיטליה, בהם גבר בן 74, גבר בן 39 ונערה בת 17 שנפצעו באורח בינוני, וכן אישה בת 70, גבר בן 50, גבר בן 31 וצעירה בת 27 שנפצעו באורח קל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרטי הפיגוע, והנחה את משטרת ישראל לגייס את כל פלוגות מג"ב במילואים, ולצה"ל לגייס כוחות נוספים אל מול מתקפת הטרור.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304072338' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_k97xi4ez' duration='']

מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, אמר בזירת הפיגוע: "אירוע רכב שעלה על מסלול אופניים ופגע בנסיעה פרועה באזרחים. יש הרוג אחד ומספר פצועים. מסווגים כחשד לפח"ע, בודקים כיוונים נוספים. נבדוק מניעים ומה קרה. הרכב התהפך, שוטרים שהיו בזירה חתרו למגע, זיהו שהוא מנסה להגיע לנשק וביצעו ירי. אנחנו מבצעים סריקות אך מניחים שאין חשודים נוספים, אירוע שהסתיים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-friday-clips-part-0704232343' autoplay='0' credit='' desc='עדת ראייה לפיגוע: "הייתי צריכה לדפוק ספרינט בשביל לברוח שהוא לא ידרוס אותי"' poster='' kid='1_x8nwk6i4' duration='']

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר לחדשות 13 בשידור: "יש לנו פצוע שנאלצנו לקבוע את מותו, חמישה פצועים נוספים עושים את דרכם לאיכילוב, פרט לאחד כשמוגדר כבינוני השאר מוגדרים כקלים. הפגיעה של הפצוע האנוש היא פגיעת ירי בפלג גוף עליון, שאר הפצועים נפגעו מכלי רכב".

חובש בכיר במד"א יוסף כורדי סיפר: "הגעתי למקום וראיתי רכב הפוך כשלצידו שכבה נערה בת 17 בהכרה מלאה שסבלה מחבלות בראש, בבטן ובגפיים כתוצאה מפגיעת רכב. לאחר טיפול ראשוני במקום היא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח איכילוב כשמצבה בינוני. כ-200 מטר צפונה על הטיילת שכב גבר מחוסר הכרה עם פגיעות בגופו. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו בשטח. כוחות גדולים נוספים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי ל-4 נפגעים נוספים במצב בינוני וקל שנפגעו גם כן מהרכב".

חובש רפואת חירום במד"א ירין מועלם סיפר: "סרקנו את האזור של חניון הטיילת והדולפינריום כששוטרים סימנו לי לעצור והביאו אלי גבר בן 50 בהכרה מלאה עם חבלות בראש ובגפיים כתוצאה מפגיעת הרכב. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני ופיניתי אותו לבית החולים וולפסון כשמצבו קל. יחד איתו היה גם גבר נוסף שהיה בזירת הפיגוע ולקה בחרדה".

זירת הפיגוע ברחוב קויפמן בתל אביב
זירת הפיגוע ברחוב קויפמן בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

דובר חמאס, עבד אללטיף אלקאנוע, כתב בחשבון הטלגרם שלו: "פיגוע איכותי בעומק הישות הציונית בתל אביב ולפני כן פיגוע בבקעה, דבר המעיד על יכולתה של ההתנגדות לפגוע בישראל ושחרב ירושלים שלופה בכל מקום. התגובה על הפשעים של ישראל כנגד אלאקצא והשוהים בה מסלימה ומתפשטת. היא תיעצר רק בשבירת היהירות הישראלית וסילוקה מאדמתנו".

דובר הג'יהאד האסלאמי בגדה, טארק עז א-דין, מסר: "אנו בתנועת הג'יהאד האסלאמי בפלסטין מברכים על הפיגוע בתל אביב ומדגישים שזוהי תגובה טבעית ולגיטימית על פשעיה של ישראל וההתקפות על עמנו והמקומות הקדושים שלנו".

זירת הפיגוע ברחוב קויפמן בתל אביב
זירת הפיגוע ברחוב קויפמן בתל אביב | צילום: חדשות 13

זירת הפיגוע ברחוב קויפמן בתל אביב
זירת הפיגוע ברחוב קויפמן בתל אביב | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום נרצחו שתי אחיות בנות 20 ו-16 מההתנחלות אפרת בפיגוע ירי סמוך לצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן. אם המשפחה, בת 48, נפצעה באורח אנוש. שב"כ וצה"ל מנהלים מצוד אחר המחבלים.

הפיגוע בבקעה התרחש לפני הצהריים כאשר מחבלים הגיעו ברכב פלסטיני לצומת חמרה שבצפון הבקעה, ביצעו ירי לעבר רכב המשפחה, שהתדרדר לשוליים, ואז ירו לעברו שוב. שתי האחיות ישבו במושב הקדמי ונהרגו כתוצאה מהירי.

אימן של השתיים ישבה במושב האחורי וככל הנראה נפצעה בעיקר מתאונת הדרכים שנגרמה מהפיגוע, ופונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים עם פגיעה רב-מערכתית, שם היא נותחה ולאחר מכן נמסר בבית החולים שמצבה מוסיף להיות אנוש. אב המשפחה נסע ברכב לפניהן והיה עד לאירוע.