גורמים ביטחוניים טוענים: איטום בתי המחבלים - לא פתרון לטרור

ההסתה נגד ישראלים ברשתות החברתיות הפלסטיניות גואה ותורמת להתגברות גל הטרור, ולאחר ישיבת ממשלה של שעתיים הוחלט על איטום ביתו של המחבל בן ה-13 מסילוואן שביצע אתמול את פיגוע הירי בעיר דוד. אלא שגורמי ביטחון טוענים כי איטום בתי המחבלים הוא צעד לא מרתיע - שלא תורם למניעת פיגועים

זמן צפייה: 02:20

לאחר ישיבת ממשלה של שעתיים הוחלט היום (ראשון) על איטום ביתו של המחבל בן ה-13 מסילוואן שביצע אתמול את פיגוע הירי בעיר דוד, זאת על אף שתחילה התנגד הדרג המשפטי להריסת הבית - מכיוון שהמחבל רק פצע ולא רצח. אלא שגורמים ביטחוניים טוענים כי איטום בתי המחבלים הוא צעד שאיננו מרתיע ולא תורם למניעת פיגועים.

גם הריסת בתי המחבלים טוענים, איננו מרתיע. כך למשל, חמאס מוביל קמפיין גיוס המונים על מנת לשקם את ביתו של המחבל ח'יירי עלקם שביצע את הפיגוע בשכונת נווה יעקב שבירושלים, ורצח שבעה בני אדם. גורמים ממשפחת עלקם גם טוענים בפני חדשות 13 היום כי המשפחה תקבל בית גדול יותר במקום זה שנהרס על ידי כוחות הביטחון.

Whatsapp Image 2023 01 28 At 0
תהלוכה בחברון בעקבות הפיגוע | צילום: ויסאם חשלמון, פלאש 90

עם זאת, אותם גורמים אומרים כי חשוב להמשיך בקו של הממשלה ולהפריד בין המחבלים לבין שאר האוכלוסייה, שהיא מרבית האוכלוסייה הפלסטינית, שאינה מצטרפת לגל האלימות והטרור בירושלים וביהודה ושומרון. ההסתה נגד ישראלים גואה ברשתות החברתיות הפלסטיניות מאז הפיגוע הקשה ביום שישי האחרון בשכונת נווה יעקב שבירושלים, כאשר הפיגועים משודרים בהן ללא הרף, זאת לצד מילות שבח והלל למחבלים.