בצל המתיחות: נסראללה נפגש עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי

כלי התקשורת של חיזבאללה דיווחו כי מזכ"ל הארגון נפגש בבונקר שלו בביירות עם מקבילו בארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה. השניים שוחחו על מבצע "עלות השחר" ומצבו של גא"פ בעזה ובשטחי הרשות הפלסטינית, וכן על התיאום בין "ציר ההתנגדות"

חסן נסראללה וזיאד נאח'לה בביירות

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נועד היום (רביעי) עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, בבונקר בביירות, כך דווח בכלי התקשורת של חיזבאללה. עוד נמסר כי השניים דנו בעימות האחרון בין הג'יהאד האסלאמי בעזה לישראל, במצב הג'יהאד האסלאמי בשטחי הרשות הפלסטינית ובעיקר בתיאום בין החברות ב"ציר ההתנגדות" - חמאס, ג'יהאד, חיזבאללה, איראן וסוריה.

הג'יהאד האסלאמי בעזה חטף מהלומה כואבת במבצע עלות השחר שנערך בתחילת החודש, הן מצה"ל והן מהפלסטינים עצמם, שיצאו בביקורת כנגד התנהלות הארגון, שהביאה למוות של חפים מפשע ברצועה. הג'יהאד האסלאמי לא זכה לתמיכת חמאס, השולט ברצועה, שאף הזהיר בימים שלפני מבצע עלות השחר כי לא ייכנס לעימות עם ישראל, והבהיר למנהיגי הגא"פ שלא יתערב אם יפרוץ סבב חדש. בימי המבצע נהרגו ארבעה פעילי חמאס - כולם מירי רקטות של הג'יהאד.

חסן נסראללה וזיאד נאח'לה
חסן נסראללה וזיאד נאח'לה | צילום: רויטרס

בחודש האחרון מזכ"ל חיזבאללה ממשיך לאיים על ישראל בעקבות פרשת המים הכלכליים ואסדות הגז. פיקוד צפון, חיל האוויר, חיל הים וכמובן אגף המודיעין ערוכים לפרובוקציות חדשות, למשל שיגור מל"טים לאסדת "כריש" כמו ארבעה ששוגרו והופלו, או פעולה על הגדר. הכוננות תישמר לפחות עד אחרי החגים. עם זאת, ההערכות מניחות שנסראללה לא ייעז לסבך את לבנון במלחמה חדשה.

בחודש שעבר נסראללה פיזר שוב איומים לעבר ישראל, והפעם לא רק אסדת הגז "כריש" הייתה על הכוונת: "כל השדות מאוימים. אין מטרה ישראלית ביבשה או בים שהטילים המדויקים של חיזבאללה אינם מסוגלים לפגוע בה". הטון התקיף של נסראללה נמשך תוך איום מפורש להסלים, אם ישראל תממש את כוונתה להתחיל את השאיבה כבר בספטמבר. "אם הם (הישראלים) ירצו להפיק נפט וגז מ'כריש' בספטמבר, בשעה שלבנון עדיין לא קיבלה את זכויותיה, יש כאן בעיה".

אסדת הגז ''כריש''
אסדת הגז ''כריש'' | צילום: אבו עלי אקספרס

בחודש מאי האחרון נסראללה נשא נאום לציון יום השנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון, ובמהלכו התייחס לצעדת הדגלים שהתקיימה אז בירושלים, ואמר: "כל פגיעה במסגד אל אקצא ובכיפת הסלע תביא לפיצוץ באזור מפני שהדבר מהווה התגרות בכל העמים האיסלאמיים. המשך התוקפנות על מסגד אל אקצא ועל המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות במזרח ירושלים – יביא לפיצוץ גדול באזור".