צה"ל הודיע: סמ"ר איתי חן נפל ב-7 באוקטובר, גופתו נחטפה לעזה

סמ"ר איתי חן, בן 19 מנתניה, לוחם שריון בגדוד 75 בעוצבת "סער מגולן", נפל בקרב ביום המתקפה על ישראל וגופתו נחטפה לרצועה. מותו נקבע על-ידי הרב הצבאי הראשי לאחר בחינת הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. משפחתו: "לא נקיים הלוויה או שבעה עד להחזרתו. קוראים לנתניהו - מלא את חובתך המוסרית והשב אותו לקבורה כגיבור"

זמן צפייה: 03:37

צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי נקבע מותו של החייל החטוף סמל-ראשון איתי חן, בן 19 מנתניה, לוחם שריון בגדוד 75 בעוצבת "סער מגולן". הרב הצבאי הראשי קבע כי הוא נפל ב-7 באוקטובר לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. גופתו נחטפה לשטח רצועת עזה על-ידי חמאס. לבחירת המשפחה, רק לאחר חזרת החלל לקבורה בישראל, תתקיים הלוויה ושבעה.

משפחתו של סמ"ר איתי חן מסרה: "בצער רב קיבלנו אמש עדכון מצה"ל על כך שבננו היקר נפל בקרב ב-7 באוקטובר. לא נקיים הלוויה ולא נשב שבעה עד להחזרתו של בננו איתי. אנו קוראים לראש ממשלת ישראל למלא את חובתו המוסרית, הערכית והיהודית ולהחזיר את בננו לקבורה כגיבור כפי שהוא ראוי לה. נמשיך להוביל ולקחת חלק במאבק להחזרת כל 134 החטופים, החטופות שלא חזרו. תודה לכל מי שתמך וליווה אותנו ב-158 ימים קשים מנשוא. היום, בכאב רב, הצטרפנו למשפחת הקורבנות של 7 באוקטובר, ולא נעצור עד שכל החטופים ישובו לחיק משפחותיהם".

ממטה משפחות החטופים נמסר כי "המטה מרכין ראש על הירצחו של סמל ראשון איתי חן ז"ל. הוא היה תמיד מוקף חברים, אדם אהוב שסוחף אחריו אנשים. היה מאוד מחובר לגוצ'י הכלב של המשפחה. איתי אהב את הארץ, לצאת לטייל והיה מדריך בכיר במש"צים, מלח הארץ. שיחק כדורסל בנתניה ואהב את הספורט מאוד, אהב אוכל טוב ולשמוע מוזיקה. איתי היה בזוגיות למעלה משנה עם נטע, לה קרא אהבת חייו. הוא ילד אמצעי בין שלושה אחים. איתי ז"ל שירת בגבול רצועת עזה ונחטף בשבת השחורה, גופתו עדיין מוחזקת בשבי החמאס".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ספד לסמ"ר איתי חן, שהחזיק באזרחות אמריקנית, ופרסם מכתב מיוחד: "היום ליבנו כבד. אני וג'יל הרוסים לאחר שנודע לנו על מותו של איתי חן במתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר". ביידן המשיך: "בדצמבר, אביו ואחיו של איתי הצטרפו אליי בבית הלבן ושיתפו אותי בקשיים ובאי-הוודאות בנוגע לגורל בנם. איש לא צריך לחוות סבל כזה אפילו לא יום אחד. בסוף הפגישה הם העניקו לי חנוכייה - תזכורת לכך שהאור תמיד יגבר על החושך, והרוע לא ינצח.

"היום, כשאנחנו מצטרפים להוריו, אחיו ומשפחתו של איתי באבל על האובדן הטרגי, אנו שומרים את התזכורת הזו קרוב לליבנו", הוסיף ביידן, "אני מאשר מחדש את התחייבותי לכל המשפחות של אלה שעדיין חטופים: אנחנו איתכן. לעולם לא נפסיק לעבוד כדי להחזיר את יקיריכן הביתה".

אל"מ אסף חממי
אל"מ אסף חממי | צילום: דובר צה"ל

עד כה פרסם צה"ל את שמותיהם של שבעה חללי צה"ל החטופים בידי ארגון טרור, הבכיר בהם הוא אל"מ אסף חממי, בן 41 מקריית אונו, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. יחד עם גופתו נחטפו גופותיהם של שני חיילים בחפ"ק שלו: סמ"ר תומר יעקב אחימס, בן 20 מלהבים, וסמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן. בנוסף הותרו לפרסום שמותיהם של סמל שקד דהן, בן 19 מעפולה, לוחם בגדוד 77, חטיבה 7, ושל סמ"ר שי לוינסון, בן 19 מגבעת אבני, לוחם בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7). לפני כשבועיים הותר לפרסום שמו של סמל עוז דניאל, בן 19 מכפר סבא, לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7).

רס"ל במיל' מיכאל גל
רס"ל במיל' מיכאל גל | צילום: דובר צה"ל

אתמול התיר דובר צה"ל לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף, רב-סמל במיל' מיכאל גל, בן 29 מירושלים, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 450, חטיבת ביסלמ"ח (828), נפל בקרב בח'אן יונס שבדרום הרצועה, כתוצאה מפיצוץ מטען.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 590 חללי צה"ל, בהם 249 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם. יותר מ-3,000 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, בהם 29 פצועים שעדיין מאושפזים במצב קשה.