הותר לפרסום: סמ"ר שי לוינסון נפל בקרב ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה

סמ"ר שי לוינסון, בן 19 מגבעת אבני, לוחם שריון בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל בקרב בשבת השחורה וגופתו נחטפה לעזה. הוא הוגדר חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור, לאחר שהרבצ"ר קבע את מותו בתום בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן

זמן צפייה: 00:56

דובר צה"ל התיר הערב (ראשון) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף מ-7 באוקטובר שגופתו נחטפה לרצועת עזה: סמ"ר שי לוינסון, בן 19 מגבעת אבני, לוחם בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7). הוא הוגדר חלל צה"ל חטוף בידי ארגון טרור, לאחר שהרב הצבאי הראשי קבע את מותו בתום בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. על פי ההלכה, על אף שלא תערך לויה, המשפחה תוכל לשבת שבעה.

בן לוינסון, אחיו של שי, אמר הערב לחדשות 13: "שי הוגדר תחילה נעדר ואחרי כמה שבועות הודיעו שהוא חטוף. היום בבוקר הודיעו שהוא נהרג בקרב באותו בוקר והגופה שלו מוחזקה בעזה. אנחנו מבינים שהיו כל מיני צוותי חקירה, ניתחו מידע חזותי והגיעו למסקנה שהוא לא בחיים. לא יכולתי לבקש אח יותר טוב".

עד כה פרסם צה"ל את שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל החטופים בידי ארגון טרור, הבכיר בהם הוא אל"מ אסף חממי, בן 41 מקריית אונו, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. יחד עם גופתו נחטפו גופותיהם של שני חיילים בחפ"ק שלו: סמ"ר תומר יעקב אחימס, בן 20 מלהבים, וסמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן. בנוסף הותר לפרסום שמו של סמל שקד דהן, בן 19 מעפולה, לוחם בגדוד 77, חטיבה 7.

אל"מ אסף חממי
אל"מ אסף חממי | צילום: דובר צה"ל

הבוקר הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: רס"ל (מיל') אוריאל אביעד סילברמן, בן 23, ממושב נחלים, לוחם בגדוד 7421, חטיבת קרייתי (4). בקרב בו הוא נפל נפצעו באורח קשה קצין שריון במילואים ולוחם במילואים מאותו הגדוד. כמו כן, לוחם במילואים בגדוד 466, עוצבת 'שועלי המרום' (646) נפצע באורח קשה בקרב במרכז הרצועה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים ומשפחותיהם עודכנו.

חללי צה"ל חרבות ברזל
רס״ל (מיל׳) אוריאל אביעד סילברמן

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 532 חללי צה"ל, בהם 195 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. 136 חטופים עדיין בשבי בעזה.