עימותים באביתר: כוחות הביטחון מנסים לפנות את המתנחלים

כוחות מג"ב הגיעו לפנות את המתנחלים, שעלו למאחז הבלתי-חוקי בתגובה לפיגוע בחווארה שבו נרצחו יגל והלל יניב. במקום התפתחו עימותים, ובסרטונים שהגיעו מהשטח נראים שוטרי מג"ב כשהם משתמשים בכוח רב כדי לפנות את המתנחלים, תוך דחיפות ומשיכות

זמן צפייה: 00:41

עימותים נרשמו היום (שני) בגבעת אביתר בין קבוצת המתנחלים, שעלתה למקום בלילה בתגובה לפיגוע בחווארה, לבין כוחות הביטחון שמנסים לפנות אותם מהמאחז הבלתי-חוקי. בסרטונים שהגיעו מהמקום נראים כוחות מג"ב מנסים לפנות את הצעירים בכוח תוך דחיפות, משיכות והפעלת כוח רב.

מוקדם יותר הגיעו חברי סיעת "עוצמה יהודית" למאחז לקיים שם את ישיבתם השבועית. יו"ר המפלגה והשר לביטחון לאומי בן גביר אמר כי "הפיגוע אתמול קשה ומזעזע והוא צריך ללמד את כולנו שאנחנו במלחמה. הגיע הזמן להפסיק את מדיניות ההכלה. האויב בצד השני מבין הפוך את המסר. צריך לכתוש את הטרוריסטים, והגיע הזמן לחזור לסיכולים הממוקדים ולחסל את ראשי ארגוני הטרור המסיתים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302271546' autoplay='0' credit='' desc='כוחות מג"ב מפנים את המתנחלים מהמאחז אביתר' poster='' kid='1_az0kix6n' duration='']

כמו כן הגיב בן גביר לפרעות שאירעו בלילה בחווארה ואמר: "מבין את הכאב אבל אסור לנו לקחת את החוק לידיים". השר בן גביר פרסם מכתב ודרש מראש הממשלה בנימין נתניהו את הסדרת המאחז אביתר, אליו עלו אמש מאות מתנחלים לאחר הפרעות בליל אמש.

במכתב לנתניהו כתב השר כי "אמש עלו אזרחים מסורי נפש ליישוב, בתגובה לפיגוע הנוראי", ללא אזכור כלל לפרעות. בן גביר דורש את הסדרת המאחז בהתאם להסכם הקואליציוני והוסיף: "אין גם מחלקות שחיזוק ההתיישבות הוא כלי חשוב נוסף במאבק מול הטרור, לצד יד קשה".