השב"ס נגד סגירת המאפיות: חשש מפני תסיסה בקרב הסגל

לאחר שהשר בן גביר הורה על סגירת המאפיות בבתי הכלא הביטחוניים, בשירות בתי הסוהר טוענים כי הם אינם מבינים את ההחלטה, שתגרור עליות גבוהות, לצד חששות מהברחות ופגיעה בסוהרים - וגורסים כי מדובר בצעד פופוליסטי שלא יקשה על חיי האסירים הביטחוניים

זמן צפייה: 02:04

לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה הבוקר (רביעי) לסגור את המאפיות שפעלו בתוך בתי הכלא הביטחוניים שסיפקו בכל יום פיתות טריות לאסירים הביטחוניים, נראה כי האסירים אינם היחידים שמתנגדים למהלך - אלא גם שירות בתי הסוהר, שם לא מבינים את הצעד של השר.

בשב"ס טוענים כי מתוך שמונה בתי כלא בהם מרצים את עונשם האסירים הביטחוניים, רק בשניים מהם ישנן מאפיות. כעת, כתוצאה ישירה מההחלטה לסגור את המאפיות, יצאו מתקציב שב"ס כ-1.5 מיליון שקלים לטובת רכישת הפיתות ושינוען לבתי הכלא.

פיתות
פיתות

יתרה על כך, טוענים בשב"ס, שינוען של הפיתות לבתי הסוהר ידרוש אבטחה של מהשאיות המובילות אותן, לצד בדיקה שלהן טרם כניסתן אל בתי הסוהר מחשש להברחות לכלא של טלפונים ואמצעי לחימה.

גורמי מודיעין כבר מזהים מחוץ לבתי הכלא התארגנויות של ארגוני טרור שונים במטרה להתסיס את המצב בבתי הכלא ויש חשש אמיתי לפגיעה בסוהרים בעקבות ההחלטה של השר בן גביר.

כאמור גורמים בשב"ס אומרים כי הם אינם מבינים את ההחלטה וכי לדעתם זה נראה יותר כמו צעד פופוליסטי מאשר צעד שנועד להקשות את חייהם של האסירים הביטחוניים.

כלא גלבוע
כלא גלבוע | צילום: משה שי, פלאש 90