דיווח בסוריה: 5 הרוגים בתקיפה ישראלית במערב המדינה

לפי מקורות זרים חיל האוויר תקף יעדים רבים באזור העיר מסייף שבמערב סוריה, מערכות ההגנה המקומיות הופעלו, בצה"ל לא התייחסו לדיווחים. גורם צבאי סורי מסר כי 5 נהרגו בתקיפה ושבעה נפצעו - ביניהם ילדה

זמן צפייה: 00:28

בסוכנות הידיעות הסורית דווח הערב (שישי) כי כוחות ההגנה האווירית ירו לעבר מטוסי חיל האוויר הישראלי שתקפו במרחב האווירי של אזור מסייף שבמערב סוריה, צפונית ללבנון. גורם צבאי סורי אמר כי חמישה אנשים נהרגו בתקיפה, שבוצעה מכיוון הים, וכי שבעה נפצעו - בהם ילדה.

לפי הדיווחים מערכות ההגנה המקומיות הופעלו ויירטו את הטילים, בצה"ל לא התייחסו לדיווחים. מדובר בעיתוי חריג, שכן לרוב התקיפות מבוצעות בלילה - ולא בשבת. בתקיפות נגרם נזק רב.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205132048' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד של התקיפה בסוריה' poster='' kid='1_f0xcmylv' duration='7']

ביום רביעי האחרון דווח בסוריה כי ישראל תקפה באמצעות טילים יעדים במחוז קוניטרה שבדרום המדינה. עוד נאמר כי אין נפגעים אך נגרם נזק. על-פי רשת "אל-ערביה", המטרה שהותקפה היא עמדת תצפית המשמשת את חיזבאללה. שעות ספורות לאחר מכן דווח על תקיפה נוספת.

כמו כן, לפני כשבועיים יוחסה לישראל תקיפה נוספת, סמוך לגבול סוריה-עיראק. באותה תקיפה, כך לפי התקשורת הסורית, הותקפה שיירת נשק איראנית בסמוך לגבול סוריה-עיראק. התקיפה התרחשה בתוך המדינה, באזור דיר א-זור הסמוך לגבול. לא ידוע אם היו נפגעים בתקיפה ובצה"ל סירבו להגיב על דברים.