קופץ - ויורה: תיעוד ממצלמת הגוף של השוטר שנטרל את המחבל בי-ם

מתיעוד מצלמת הגוף של השוטר שנטרל אתמול את המחבל בן ה-16 בשייח ג'ראח, לאחר שהאחרון דקר צעיר בן 23 ופצע אותו קשה, נראה השוטר קופץ מעל חומת מגרש הכדורגל בשכונה וצועק לעבר המחבל לעצור. בתום עימות בין השניים ירה השוטר ונטרל את המחבל

זמן צפייה: 04:31

המשטרה פרסמה הערב (ראשון) תיעוד ממצלמות הגוף של השוטר שרדף ונטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה אתמול בירושלים. המחבל, בן 16, תושב ענאתא החדשה, הגיע אתמול אחר הצהריים לשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים, ודקר עובר אורח בגבו באמצעות סכין.

מהמשטרה נמסר: "מיד לאחר פיגוע הדקירה, המחבל נמלט מהמקום, והאדם שנדקר פונה עם סכין בגבו באורח קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד המחוז, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע והחלו בגביית עדויות ואיסוף ראיות. כוחות המשטרה החלו בסריקות אחר החשוד במעשה במספר מעגלים בהתאם לתיאור המחבל שהופץ על-ידי משל"ט מחוז ירושלים".

זירת הדקירה בירושלים
זירת הדקירה בירושלים

"פחות משעה לאחר הפיגוע במהלך הסריקות שבוצעו בעקבותיו", נאמר, "שוטר סיור מתחנת שלם של מחוז ירושלים זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח׳ ג’ראח. כשהבחין המחבל בשוטר לא נענה לקריאותיו לעצור ולשכב על הארץ וניסה להימלט רגלית לתוך המגרשים, שעה שילדים ונערים משחקים במקום. השוטר חתר למגע וביצע אחריו מרדף שבמהלכו טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבותיו עם נשק שלוף. בשלב מסוים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ בידו והשוטר שחש סכנה לחייו ולסובבים אותו, ביצע ירי מדויק לעברו ונטרל את המחבל. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום וחקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. המחבל נפצע באורח קשה ופונה לקבלת וטיפול רפואי.

זירת הדקירה בירושלים
זירת הדקירה בירושלים

"בהערכת מצב שהתקיימה אמש בשטח, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן שיבח את תפקוד השוטר שנטרל את המחבל ואמר: 'השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדויק ותפקודו המקצועי- הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיוו בסביבתו. כך מצופה מכל שוטר במחוז ירושלים ובמשטרת ישראל. יש להמשיך ולדרוך את השוטרים לערנות מוגברת ודריכות בכל גזרות הפעילות. נמשיך לפעול נגד מחבלים וטרור באשר הם, למען ביטחון אזרחי ישראל'".