שלוש הלוויות במקביל: ליה, אורי ואוהד יובאו היום למנוחות

שלושת הלוחמים שנהרגו אתמול בפיגוע ובהיתקלות עם המחבל יובאו למנוחות בשלוש הלוויות שיתקיימו אחר הצהריים בצפון, במרכז ובדרום. חבריהם וקרוביהם של החללים מנסים לעכל את דבר מותם בעוד צה"ל ממשיך לתחקר את מה שנדמה כשורת מחדלים ביטחוניים

זמן צפייה: 04:29

ליה בן נון, אורי יצחק-אילוז ואוהד דהן, שלושת החיילים שנהרגו אתמול בגבול מצרים, יובאו בהמשך היום (ראשון) למנוחות בשלוש הלוויות שיתקיימו במקביל באופקים, ראשון לציון וצפת. שאלות רבות נותרו פתוחות הבוקר סביב המחדלים שאפשרו את חדירת השוטר המצרי לשטח ישראל והתנהלות צה"ל בשעות שלאחר מכן.

סמל ליה בן נון, בת 19 מראשון לציון ליה תובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בעיר בשעה 16:30. סמ"ר אורי יצחק-אילוז, בן 20 מצפת, שנהרג יחד איתה בעמדה יובא למנוחות בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בצפת. סמ"ר אוהד דהן, בן 20 מאופקים, שנהרג בהיתקלות עם המחבל יובא למנוחות בשעה 17:00 בבית העלמין הצבארי באופקים.

מימין: סמ''ר אוהד דהן, סמל ליה בן נון וסמ''ר אורי יצחק-אילוז
מימין: סמ''ר אוהד דהן, סמל ליה בן נון וסמ''ר אורי יצחק-אילוז | צילום: דובר צה''ל

בצל החקירה וכשפרטים רבים טרם התבררו, קרוביהם של ההרוגים סיפרו עליהם. קרוב משפחתה של ליה בן נון אמר לחדשות 13: "היא הייתה אמורה לצאת ממש מחר לקורס מכ"ים. היא כל כך שמחה להיות שם. אירחנו אותה בחג כשהיא יצאה לרגילה והיא רק סיפרה כמה היא נהנית והיא מאושרת. לא ידענו בכלל שהיא נמצאת שם בגבול". חברתה למחלקה של ליה בן נון אמרה לחדשות 13: "היא הייתה ילדה עם אנרגיות, עם החיוך הכי יפה שיש ותמיד שמה את חברים שלה לפניה. לא אשכח מלאך כמוה".

חברתו של סמ"ר אוהד דהן אמרה לחדשות 13: "הוא גיבור. לכל מקום שהוא הגיע הוא רצה להיות בטופ. הוא חתר למגע בשביל להרוג את המחבל ונהרג. גיבור ישראל. היה חייל מצחיק שתמיד עזר לכולם". שאול דהן, דודו של אוהד, אמר כי אחיינו "היה לוחם בנשמה ולא ויתר חעצמו. הוא היה חייל מצטיין וערכי. אמר שאם הוא לא יתגייס לקרבי - הוא לא מתגייס. חייל מצרי נבזה רצח חיילים".

חיילים בגבול מצרים
חיילים בגבול מצרים | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 06 03 At 1
גבול ישראל-מצרים | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

כמו כן, בצה"ל ממשיכים לתחקר את המחדלים החמורים: איך חדר המחבל לשטח ישראל, כיצד עברו שעות ממותם של הלוחמים ועד שגילו על כך; איך קרה שהמחבל הסתובב חופשי במשך שעות ולא נתפס - ומדוע לא חוסל מהאוויר לנוכח תוואי השטח המורכב?

האירוע החל ב-02:30, אז סיכל צה"ל הברחת סמים משמעותית - שלושה קילומטרים בלבד מהעמדה שבה נהרגו הלוחם והלוחמת. המשמרת של השניים בעמדה החלה ב-21:00 והייתה אמורה להימשך 12 שעות. הקשר האחרון איתם נוצר בשעה 4:15 לפנות בוקר, שעות עברו מחדירת המחבל והפיגוע ועד השעה 09:00 כאשר מפקדת המחלקה מצאה אותם ללא רוח חיים בעמדה.

Whatsapp Image 2023 06 03 At 1
גבול ישראל-מצרים | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

דובר הצבא המצרי הודיע אתמול כי "אחד מאנשי הביטחון האמונים על אבטחת הגבול הבינלאומי, רדף אחר מבריחי סמים. במהלך המרדף איש הביטחון פרץ את מחסום הביטחון וחילופי אש התרחשו בינו לבין אנשי האבטחה הישראלים - מה שגרם למותם של שלושה אנשי ביטחון ישראלים ופציעתם של שניים". גורם מצרי אחר אמר כי מדובר ב"אירוע קשה ומצער שלא צפוי להשפיע על היחסים עם ישראל. נפתחה חקירה מקיפה".