חמאס: "סינוואר יצא מהמנהרות"; קרובי החטופים: "תמונת הכישלון"

בכיר בארגון אמר בריאיון לעיתון קטרי: "סינוואר סייר לאחרונה ברצועה ונפגש עם פעילים - מעל פני הקרקע". במטה המשפחות הגיבו על דבריו: "לפי גורמי המודיעין, הדיווח על יציאתו לרחובות עזה - מהימן. זאת, בזמן שהחטופים נמקים במנהרות". גורמים רשמיים בישראל טרם התייחסו לנושא

יחיא סינוואר
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה | צילום: עבד ר'חים ח'טיב, פלאש 90

בכיר בחמאס התראיין היום (רביעי) בעילום שם לעיתון הקטרי "אלערבי אל-ג'דיד" הרואה אור בלונדון, וסיפק פרטים לגבי מצבו של מנהיג הארגון יחיא סינוואר. "הוא סייר לאחרונה ברצועת עזה ונפגש עם פעילי הארגון מחוץ למנהרות". גורמים רשמיים בישראל טרם התייחסו פומבית לנושא.

במטה משפחות הגיבו על הדברים בהודעה רשמית, בה נכתב: "גורמי המודיעין בדקו את הידיעה על יציאתו של סינוואר לרחובות עזה - והיא נמצאה מהימנה. יציאתו מעומק המנהרות, בזמן שהחטופים נמקים במרתפים - היא תמונת הכישלון הישראלית. ממשלת ישראל, אם החטופים לא יהיו בראש - לא תהיה גאולה ולא יהיה ניצחון".

בכיר חמאס הוסיף בריאיון כי גם במנהרות, "למרות המלחמה, סינוואר לא מנותק מהמציאות, אלא ממשיך לבצע את עבודתו כמנהיג בשטח. השיח על כך שהוא מבודד במנהרות - הוא לא יותר מטענה של נתניהו, שנועדה לרצות את הציבור הישראלי ואת בעלי בריתו.

תיעוד: מנהיג חמאס יחיא סינוואר, מנהרה, רצועת עזה, חרבות ברזל
תיעוד: יחיא סינוואר במנהרה | צילום: דובר צה"ל

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2402132111' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד: סינוואר נמלט במנהרה' poster='' kid='1_p2wec5nw' duration='42']

בחודש פברואר פורסם תיעוד של מנהיג חמאס מ-10 באוקטובר - 3 ימים לאחר פרוץ המלחמה - מתוך מנהרה בח'אן יונס. סינוואר נראה בתיעוד כשהוא אוחז בתיק, והולך עם אשתו וילדיו, כאשר אחיו איברהים מוביל אותם בתוואי המנהרות.

הסרטון הגיע לידי צה"ל אחרי שהכוחות חקרו את המנהרה האסטרטגית, ומצאו בה מצלמת אבטחה - בה תועד סינוואר מתהלך עם משפחתו, כשלרגליו כפכפים, בנו מאיר להם את הדרך בעזרת הפנס בטלפונו הסלולרי, ואינם נראים פצועים. אחיו נדרש להדריכם ברחבי המנהרות כיוון שארגון הטרור הקפיד שלא למפות אותן. לפי צה"ל, סינוואר ומשפחתו עזבו את המקום לאחר שהבין שמיקומו נחשף - וכוחות צה"ל בעקבותיו. בתיעוד לא נצפו חטופים ישראלים יחד עם מנהיג חמאס ברצועה.