בדק התרעה בגדר, נורה - והזניק כוחות: פרטי הפיגוע בדרום הר חברון

דובר צה"ל אישר כי בן ה-30 שנפצע אמש בפיגוע הירי בישוב אדורה שבדרום הר חברון הינו חייל מילואים. כמו כן, לפי דיווחים פלסטינים, המחבלים האחראיים על האירוע, שחוסלו ע"י כוחות צה"ל, הם קרובי משפחה בני 16 ו-19 מהכפר אידנא הממוקם מערבית לחברון

יהודה חברון פיגוע מחבלים חרבות ברזל

דובר צה"ל הודיע היום (שבת) כי שלושת המחבלים שביצעו אתמול את הפיגוע בדרום הר חברון חוסלו על ידי כוחות מילואים שהוקפצו לאזור. כמו כן, נמסר כי בן ה-30 שנפצע בינוני בתקרית הינו חייל מילואים, שהקפיץ את הכוחות הנוספים למקום לאחר שנפגע ברגלו מירי המחבלים. החייל הגיע למקום לאחר שהתקבלה התרעה בגדר ההתנחלות אדורה.

עוד נמסר, כי החייל פונה באורח בינוני לקבלת טיפול רפואי. במהלך הסריקות נתקלו הלוחמים במחבלים, שנשאו עליהם רובה M-16, גרזן, סכיני ואמצעי לחימה נוספים - וחיסלו אותם.

בנוסף, דיווחים פלסטיניים חשפו את זהותם של שלושת המחבלים שחוסלו אמש בהתנחלות אדורה, לאחר שחדרו למקום וניסו לבצע שם פיגוע: אסמאעיל אחמד יוסף אבו ג'חישה - בן 19, מחמוד ערפאת אבו ג'חישה - בן 16, ועודיי אסמאעין יוסף אבו ג'חישה - בן 16.

חרבות ברזל
אסמאעיל אחמד יוסף אבו ג'חישה, מחמוד ערפאת אבו ג'חישה ועודיי אסמאעין יוסף אבו ג'חישה

עוד צויין כי השלושה בני דודים, ומוצאם מהכפר אידנא, מערבית לחברון. בנוסף, נטען כי בעקבות ניסיון הפיגוע של השלושה - כוחות צה"ל סגרו את הכניסות לכפרים אידנא ותרקומיא, הסמוך לחברון. נמסר גם כי כוחות צה"ל שפעלו לפנות בוקר בכפר איד'נא עצרו חלק מקרובי משפחתם של המחבלים.

הפיגוע אירע אתמול בשעות הערב. חוליית מחבלים חדרה דרך הגדר באזור התעשייה ביישוב אדורה שבהר חברון ופתחה באש לעבר סיור של כוח צה"ל שהיה במקום. כאמור, לאחר חילופי אש כבדים 3 מחבלים חוסלו, וחייל המילואים, כבן 30 נפצע באורח בינוני לאחר שנפגע ברגלו מירי המחבלים. לאחר שבמקום הופעלה אזעקה המתריעה על חדירה ליישוב, כוחות רבים הגיעו למקום, ותושבים התבקשו להסתגר בבתיהם ולסגור חלונות ולכבות אורות.

מפרטי האירוע עולה עוד כי בעקבות אינדקציה על הגדר ההיקפית באזור התעשייה של היישוב, חייל צה"ל במילואים של גדוד ההגנה המרחבית ביישוב קפץ למקום לבדיקה, במהלכה נפגע מירי המחבלים ונפצע בינוני בגפיו. תוך כדי חילוץ לאחור הוא הכריז בקשר על ההיתקלות והקפיץ את יתר הכוחות - שפתחו במרדף, בפיקודו של מפקד חטיבת יהודה, אל"ם ישי רוזיליו. במהלך הסריקות, גדוד המילואים 5060 אשר מבצע הגנה בגזרת יהודה, נתקל במחבלים שלא הצליחו לעבור את יתר מרכיבי הביטחון האזרחיים של היישוב וחיסל אותם.

הנשק שנמצא על המחבלים פיגוע הר חברון חרבות ברזל
הנשק שנמצא על המחבלים

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך להתרעה על חדירת מחבלים ביישוב אדורה שבחטיבת יהודה, מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל שהיה בסיור ביישוב. כוחות צה״ל פתחו במרדף אחר המחבלים ובסריקות נרחבות במרחב. במהלך הסריקות, זוהו שלושה מחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון. הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב".

זירת הפיגוע ביישוב אדורה חרבות ברזל מחבלים הר חברון
זירת הפיגוע ביישוב אדורה

מדוברות מד"א נמסר: "חובשים ופרמדיקים של מד"א, בשיתוף כוח רפואה של צה"ל, מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים גבר כבן 34 במצב קל-בינוני, בהכרה מלאה, עם פצע ירי ברגל".

חובשת מד"א עמנואל אטיאס הוסיפה: "הביאו אלינו גבר כבן 34 בהכרה מלאה, כשהוא מתהלך עם פציעה מירי ברגל. יחד עם חובשים נוספים של מד"א שהיו איתי, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום וחבישות. לאחר שהמחבלים חוסלו וניתן היה לצאת מהבית העברנו אותו לכוח רפואה של צה"ל - והוא פונה לבית החולים".