ייחקר מהיכן השיג את הנשק: אחיו של אחד המחבלים מהפיגוע בבני ברק - נעצר

לפני דיון הקבינט, צה"ל פשט על ביתו של דיאא חמארשה, ועצר חשודים שסיוע בהוצאת הפיגוע לפועל. קרוב משפחתו נעצר וייבדק כיצד השיג את ה-M-16 ואיך חדר לישראל. מחבל נוסף נעצר, והמצוד נמשך אחרי המפגע השלישי

זמן צפייה: 05:32

שב"כ וצה"ל הודיעו הבוקר (רביעי) כי עצרו את אחיו של דיאא חמארשה, המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני אמש בבני ברק, בכפר הפלסטיני יעבד שבנפת ג'נין בצפון השומרון. אחיו של המחבל צפוי להיחקר על האופן שבו השיג אחיו את רובה ה-M-16, וחדר לישראל. במקביל, הכוחות עצורים חשודים נוספים בסיוע למפגעים. מערכת הביטחון פועלת תחת הנחת עבודה שחמארשה לא פעל לבד. מחבל נוסף כבר נעצר, והמצוד נמשך אחרי המפגע השלישי.

במקביל, על רקע יום האדמה אשר מצוין היום בקרב האוכלוסייה הערבית, לצד שלושה פיגועים קשים שאירעו תוך שבוע - נקבע כי יתכנס במהלך היום הקבינט המדיני-ביטחוני, על מנת לדון בהיערכות מחדש למצב. המשטרה העלתה את רמת הכוננות לגבוהה ביותר, לראשונה מאז מבצע "שומר חומות".

דיאא חסן חמארשה, המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק
דיאא חסן חמארשה, המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק

השר לביטחון פנים עמר בר-לב, שהגיע אתמול לזירת האירוע, סולק על ידי מוחים באזור. עשרות מפגינים שהגיעו לזירה מנעו ממנו להתקרב, ולבסוף הוא נאלץ לעזוב את המקום. ביציאתו משם, לווה בר-לב בעשרות שוטרים שמנעו מהמוחים להתקרב אליו, והמפגינים בתגובה צעקו לעברו קריאות זעם ומחו על מה שלטענתם מהווה אזלת יד של הממשלה בטיפול בטרור.

כזכור, הלילה הותר לפרסום שם של נרצח נוסף בפיגוע הירי שאירע אתמול בבני ברק, והוא אבישי יחזקאל, אשר הותיר אחריו אישה ופעוט בן שנתיים. עוד לפני כן פורסם כי אחד הנרצחים הוא רס"מ אמיר ח'ורי, בן ה-32 ערבי נוצרי, תושב נוף הגליל ובנו של גמלאי משטרה. ח'ורי הגיע עם רס"מ ע' כשהם רכובים על אופנוע, והשניים נתקלו במחבל לאחר שירה על עוברי אורח ורצח ארבעה אזרחים. אדם נוסף שנרצח בפיגוע הוא יעקב שלום, אב לארבעה מבני ברק.