חודשים לפני פרישת המפכ"ל: נוהל חדש למינוי בכירים - ללא ועדה

רגע לפני שרב-ניצב קובי שבתאי מסיים את כהונתו, המשטרה מקדמת נוהל חדש למינוי בכירים בדרגות סגן-ניצב וניצב-משנה על בסיס אישי - וללא ועדות איתור, זאת בניגוד לקביעת מבקר המדינה בשנת 2009. בין המועמדים לקידום ע"פ הנוהל החדש נמצאים גם שמות מקורבים למפכ"ל: דוברו לשעבר ברוך אוניג, ועוזרו לשעבר ינון בנימין

זמן צפייה: 01:54

חודשים אחדים לפני סיום כהונת מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, המשטרה מקדמת נוהל חדש למינוי בכירים בדרגות סגן ניצב וניצב משנה בלי ועדות איתור, כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13, זאת בניגוד לקביעת מבקר המדינה בשנת 2009, לפיה קידומים במשטרה צריכים להיות רק דרך ועדות מסודרות שבהן מפקדים ממליצים על מועמדים ולאחר מכן ועדה מתכנסת ובוחרת את הטובים ביותר.

אלא שעכשיו, מקדמת המשטרה נוהל עוקף - קידום לדרגות מקצועיות על בסיס אישי, באופן שיסתיר את הנוהל מהציבור. בין המועמדים לקידום על פי הנוהל החדש נמצאים גם מקורבים למפכ"ל: דוברו לשעבר ברוך אוניג, ועוזרו לשעבר ינון בנימין.

Whatsapp Image 2023 07 09 At 1
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: רויטרס

מהמשטרה נמסר: "הנוהל קיים משנת 2000 וזהה לארגונים ביטחוניים אחרים, ועניינו קידום קצינים לדרגה מקצועית במקרים ייחודיים בלבד. מדובר בדרגה מקצועית אישית לסנ"צ/נצ"מ שתוענק רק למי שבתפקיד מקצועי מאד, שאין היתכנות להעלאת דרגת התקן בתפקיד, ולאור המומחיות שלו".