גלנט הציג פרטי מחבלים שהשתתפו בטבח - ומועסקים באונר"א

שר הביטחון יואב גלנט חשף בתדרוך לכתבים זרים את פרטיהם של 12 מחבלי חמאס המועסקים על ידי אונר"א ושהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. כמו כן, השר אמר לכתבים כי בידי ישראל מידע מודיעני מבוסס לפיו יותר מ-30 מעובדי הארגון השתתפו באופן פעיל במסע הרצח, וסייעו בחטיפת אזרחים וחיילים

זמן צפייה: 01:14

שר הביטחון יואב גלנט חשף היום (שישי) בתדרוך לכתבים זרים את פרטיהם של 12 מחבלי חמאס המועסקים על ידי אונר"א ושהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. כמו כן, השר גלנט אמר לכתבים כי בידי ישראל מידע מודיעני מבוסס לפיו יותר מ-30 מעובדי הארגון השתתפו באופן פעיל במסע הרצח, וסייעו בחטיפת אזרחים וחיילים.

שר הביטחון הציג לכתבים גם סרטון שצולם במצלמות האבטחה של מעבר ארז משבת השחורה, בו רואים כיצד חובשי "הסהר האדום" הפלסטיני מסייעים לפנות מחבל נוח'בה שנפצע. בסרטון נראים מחבלי חמאס בעת הפלישה אל המעבר, כשבהמשך מחבל שנפצע מתיישב על הקרקע ומסמן לפראמדיקים של הצלב האדום שהוא זקוק לסיוע. שניים מהם מגיעים אליו בריצה ומעמיסים אותו על אמבולנס שממתין בסמוך. לאחר מכן הסרטון ממשיך ומתעד את מחבלי חמאס שנותרו ממשיכים וזורעים הרס לתשתיות המעבר.

בהמשך, השר גלנט הציג לכתבים מספר נתונים, לפיהם 12% מתוך 13,000 עובדי ארגון הסיוע ההומניטרי קשורים לארגוני הטרור בעזה, וכי 1,468 מהם פעילים באותם ארגונים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2402161819' autoplay='0' credit='תקשורת שר הביטחון' desc='מתנדבי הסהר האדום מטפלים במחבל נוחבה' poster='' kid='1_v0i4v88y' duration='71']

לפני כשבוע, דובר צה"ל חשף מנהרת טרור של חמאס מתחת למטה המרכזי של סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, בשכונת רימאל שבלב העיר עזה. מדובר באחת המנהרות החשובות של חמאס: מפקדה משוכללת עם מאגרי מידע מודיעיני עצומים שארגון הטרור הסתיר במשך שנים. זאת, לא רק מתחת לפני השטח, אלא גם בתוך משרדי אונר"א עצמם.

פלסטינים פורצים את גדר הרצועה
מחבלי חמאס פורצים את גדר הרצועה בשבת השחורה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

כזכור, לפני כחודש, נחשף ב"וול סטריט ג'ורנל" כי לפחות 12 מעובדי הארגון מעורבים בטרור, והשתתפו גם בטבח 7 באוקטובר. בעקבות כך, שורת מדינות במערב הודיעו על הקפאת המימון לסוכנות הסיוע. בעקבות כך, ראש הארגון פיליפה לאזאריני אמר כי "עצירת הכספים היא מהלך מזעזע שמאיים על הסיוע ההומניטרי באזור, ובייחוד בעזה". הוא קרא למדינות שהצהירו על כך "לשקול מחדש" את ההחלטה. בהמשך, שר החוץ ישראל כ"ץ קרא לו להתפטר, וצייץ בטוויטר כי יש "לפתוח בחקירה עצמאית ושקופה של כל מה שהתרחש באונר"א-חמאס. רבים מעובדי הארגון הם אנשי חמאס שמסייעים לו במתן מחסה לפעילות טרור ובשמירת שלטונו".

בעקבות חשד כי כמה מעובדי אונר"א השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, ארצות הברית הודיעה לפני כחודש כי היא מקפיאה את המימון לארגון ובנוסף אונר"א הודיעה כי 12 מעובדיה הודחו בעקבות מידע שהתקבל מישראל. מהארגון נמסר עוד כי "כל עובד שהיה מעורב בטרור יישא באחריות, לרבות באמצעות העמדה לדין פלילי". במקביל, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מינה ועדה חיצונית לחקירת אונר"א, כמו גם ועדה פנימית.