ברקע העדויות למעורבות בטרור: ועדה עצמאית תבדוק את אונר"א

אחרי העדויות בעניין המעורבות של עובדי סוכנות האו"ם לפליטים הפלסטינים בטבח 7 באוקטובר, מזכ"ל האו"ם אונטוניו גוטרש הודיע כי בכוונתו למנות ועדה חיצונית שתבדוק האם הארגון עושה כל שביכולתו כדי להבטיח נייטרליות, ולהגיב להאשמות על הפרות חמורות כאשר הן מועלות. בנוסף, ייבדקו המנגנונים של הארגון ויועלו הצעות לשיפור כדי להביא לכך שהקשר עם חמאס ייפסק בעתיד

זמן צפייה: 00:57

אחרי העדויות בעניין המעורבות של עובדי אונר"א בטבח 7 באוקטובר, במהדורה המרכזית פורסם הערב (שני) כי מזכ"ל האו"ם אונטוניו גוטרש הודיע כי בכוונתו למנות ועדה חיצונית שתבדוק את הארגון. חקירה פנימית כבר מתנהלת באו"ם על רקע הפסקת המימון לארגון הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה על ידי מדינות רבות, ומטרתה של הועדה החיצונית היא להבטיח את הנייטרליות של ארגון הסיוע, שתפעל במקביל לחקירה הפנימית.

הוועדה תעריך האם אונר"א עושה כל שביכולתה כדי להבטיח נייטרליות ולהגיב להאשמות על הפרות חמורות כאשר הן מועלות. בנוסף, הוועדה תבדוק את המנגנונים של הארגון ותציע הצעות לשיפור כדי להביא לכך שהקשר עם חמאס ייפסק בעתיד.

אנטוניו גוטיירז, מזכ"ל האו"ם הנכנס
אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבוע פורסם בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני כי לפחות 10 אחוזים מתוך 12,000 עובדי הארגון ברצועת עזה, קשורים לחמאס או לג'יהאד האיסלאמי, וחלקם אף הסתירו חטופים בבתיהם. בנוסף, לפי הערכות מודיעיניות שנבדקו על-ידי העיתון, למחצית מעובדי הארגון יש קרובי משפחה המשתייכים לארגוני הטרור.