גנץ עונה לארה"ב: "רק הרמטכ"ל קובע הוראות פתיחה באש"

בארה"ב דרשו מישראל לבצע שינוי בהוראות הפתיחה באש בעקבות התחקיר הצה"לי שקבע כי העיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה בשוגג על ידי לוחם צה"ל בסבירות גבוהה. שר הביטחון אומר היום כי הרמטכ"ל הוא הסמכות וקורא לרשות הפלסטינית: "לפעול מול הטרור"

זמן צפייה: 01:42

לא מקבל את הדרישה האמריקנית: שר הביטחון בני גנץ הגיב הערב (רביעי) לדברים שהשמיעו בממשל האמריקני על הצורך לשנות את הוראות הפתיחה באש בעקבות מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין.

הלילה אמרו בבית הלבן ובמחלקת המדינה כי ימשיכו ללחוץ על ישראל לבצע שינוי בהוראות הפתיחה באש לאחר שהתחקיר הצה"לי הסופי קבע כי אבו עאקלה נורתה בסבירות גבוהה יותר בידי לוחם צה"ל שירה בה בשוגג.

העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה בג'נין
העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה בג'נין

"הרמטכ"ל והוא בלבד, קובע וימשיך לקבוע את הוראות הפתיחה באש בהתאם לצורך המבצעי ולערכי צה"ל, ובהם גם טוהר הנשק" אמר גנץ בתום הערכת מצב באמ"ן. "את ההוראות מיישמים המפקדים והחיילים בהקפדה. לא הייתה ולא תהיה מעורבות פוליטית בנושא. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא לבצע את משימתם".

בנוסף, גנץ יצא נגד הרשות הפלסטינית. "אנו דורשים מהרשות לא רק לדבר נגד טרור אלא לפעול מולו. הנשק ברחובות וחוסר המשילות – פוגעים קודם כל בתושבים הפלסטינים וברשות הפלסטינית עצמה. את המסר הזה העברתי היום שוב להנהגת הרשות. לא נאפשר לחמושים שמבקשים לרצוח ישראלים להסתובב בשטח".