שי ובנו אביעד נרצחו בפיגוע: "נכנסו למכון השטיפה - ואז היו יריות"

מחבל ירה מטווח אפס בשי-סיילאס ניגרגקר (60) ובנו, אביעד ניר (29), תושבי אשדוד, במכון לשטיפת מכוניות בחווארה. הוא נמלט, ונערך אחריו מצוד. בצה"ל נערכים לפעולות נקם מצד מתנחלים. דקות לפני הפיגוע, שוחח עם השניים אבי - גם הוא תושב אשדוד. הוא שחזר: "דיברנו קצת והם נכנסו למכון השטיפה; היו יריות - וברחנו"

זמן צפייה: 00:44

הטרור הכה שוב: שי-סיילאס ניגרגקר (60) ובנו אביעד ניר, תושבי אשדוד, נרצחו היום (שבת) בפיגוע ירי בחווארה. השניים נורו במכון לשטיפת רכב בעיירה הפלסטינית שמדרום לשכם. אבי אלחרר, נהג הסעות מאשדוד, פגש את השניים דקות לפני הפיגוע הרצחני, ושחזר: “הייתי שם איתם, דיברתי איתם. הם שאלו אם גם אני מאשדוד - והתפתחה שיחה. דיברנו קצת, ואז האבא אמר שהוא הולך למכון לשטיפת מכוניות". אז, לדבריו, נשמעו יריות: "ישר ברחנו משם. זה מפחיד. כואב לי עליהם". מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעת גינוי לפיגוע: "מגנים באופן נחרץ את הפיגוע שגרם למותם של שני ישראלים, וקוראים לנקיטת צעדים מידיים להפחתת האלימות".

ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי אמר: "אשדוד כולה אבלה הערב על הירצחם במהלך השבת, של תושבי העיר אב ובנו, בפיגוע הירי הקשה בו נגזלו חייהם באופן כל כך אכזרי ונפשע. אני, יחד עם צוותי העירייה, מלווים את בני המשפחה ברגעים קשים אלה, בהם הלב שלנו יחד עם כל עם ישראל כואבים את כאבם הגדול. עיריית אשדוד לוקחת אחריות על סידורי ההלוויה ותוציא עדכון בהמשך. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון ובטוח כי הם פועלים בכל המרץ ויצליחו להשיג את המרצחים. יהי זכרם ברוך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם צאת השבת: "אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308192000' autoplay='0' credit='' desc='המחבל יורה מטווח אפס - ונמלט: תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_cjliuw5s' duration='84']

הפיגוע התרחש בקרבת המקום שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב בפברואר. במקביל, כוננות ודריכות בחווארה מחשש לנקמה של מתנחלים. סיירת גבעתי וכוחות מג"ב ודובדבן מנהלים מצוד אחר המחבל באזור שכם. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע לזירה וקיים תחקיר ראשוני ואמר: "מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור".

לפי דיווחים פלסטיניים, בעל המכון לשטיפת מכוניות שבו בוצע הפיגוע נעצר. בצה"ל נערכים לפעולות נקם מצד יהודים: "הסברנו לראשי המועצות שאנחנו רוצים להפנות את כל האנרגיה למרדף ולא לשמירה על הסדר הציבורי". ככל הנראה, המחבל הגיע רגלית למכון לשטיפת מכוניות וירה בשניים מטווח קצר. לאחר מכן הוא נמלט ברכב. בזירה נמצא אקדח.

עוד אמרו בצבא כי שני הנרצחים "שהו במרחב חווארה משעות הבוקר המאוחרות ועד זמן הפיגוע, בסביבות 15:00. הם נרצחו כשהם ליד הרכב שנמצא בשטיפה. אין כל מידע שמישהו ממכון השטיפה דיווח למחבל על הימצאותם במקום".

זירת הירי
זירת הירי
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בזירת הפיגוע בחווארה
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בזירת הפיגוע בחווארה | צילום: דובר צה''ל
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בזירת הפיגוע בחווארה
אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בזירת הפיגוע בחווארה | צילום: דובר צה''ל

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא על הפיגוע: "הלב נקרע מצער וכאב בעקבות הפיגוע הנורא בחווארה שבו נרצחו אב ובנו על-ידי מרצח שפל ונתעב. אני שולח יחד עם כל עם ישראל תנחומים למשפחה האבלה. צה"ל חייב לעבור להתקפה ביהודה ושומרון ולהחזיר את ההרתעה והביטחון. במקביל, אנו פועלים להעצים את הבניה וחיזוק ההתיישבות בשטח. הטרור לעולם לא ישיג את מטרתו לעקור אותנו מארצנו".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר בעקבות הפיגוע: "בשורה קשה וכואבת במהלך השבת. מחבל פחדן ומוג לב זיהה כי מדובר ביהודים וירה למוות באב ובנו. אינני מקבל את האשמת הקורבן ולא אתן לה יד. השיח שלפיו ליהודים אסור להסתובב בשטח ריבוני של מדינת ישראל הוא פסול מיסודו ומסוכן. חופש התנועה והביטחון האישי יהיו גם בתל אביב, גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון. אני בוטח בכוחות הביטחון שלנו כי ישימו את ידיהם על המחבל ומשתפי הפעולה באשר הם".

זירצת הפיגוע בחווארה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
האקדח שנמצא בזירה
האקדח שנמצא בזירה

בג'יהאד האיסלאמי בירכו: "הפיגוע ההירואי הגיע כתגובה טבעית ולגיטימית על פשעי הכיבוש נגד הפלסטינים, ומתוך מחויבות להבטחת ההתנגדות לנקמה על דם השהידים וזיהום המקומות הקדושים. הפיגוע המבורך הזה, שביצעו גיבורים מבני העם הפלסטיני, מדגיש מחדש את הנחישות והיכולת להכות באוייב בכל הכוח. פיגוע זה מעביר מסר לפיו אין ביטחון ויציבות לישראל – כל עוד היא תמשיך בפשעיה נגד הפלסטינים, נגד האדמות שלנו ונגד המקומות הקדושים".

בהכנת הידיעה השתתפו גם מוריה אסרף וולברג, נריה קראוס, דור כהן, אלמוג בוקר ורוני שצ'וצ'ינסקי