רבש"צים חסמו את צומת קפלן: "מפקירים אותנו שוב ושוב"

עשרות רכזי ביטחון שוטף וחברי כיתות כוננות בכל רחבי הארץ עזבו את יישוביהם, ומחו על היעדר תנאים מתאימים, ציוד לחימה, והאמצעים הנדרשים להם למילוי תפקידם. במהלך המחאה הם עמדו דקת דומיה לזכר הרבש"צים שנרצחו בשבת השחורה: "ב-7 באוקטובר הראשונים שיצאו מהבתים ונלחמו הם כיתות הכוננות והרבש"צים שחירפו את נפשם למען ביטחון מדינת ישראל - והם מופקרים"

זמן צפייה: 05:06

עשרות רכזי ביטחון שוטף וחברי כיתות כוננות מכל רחבי הארץ מחו היום (שלישי) מחוץ לקריה בתל אביב על היעדר תנאים מתאימים, ציוד לחימה, והאמצעים שהם נזקקים להם למילוי תפקידם. כחלק מפועלם, הרבש"צים וכיתות הכוננות נשארים בזמינות תמידית לצרכי הגנת התושבים ויישוביהם בהתנדבות, כאשר מאז המלחמה, חלקם אף הפסיקו ללכת לעבודתם השגרתית והעדיפו להפנות את מלוא זמנם להגנה על האזרחים בהתנדבות. המוחים עמדו דקת דומיה לזכר הרבש"צים שנרצחו ב-7 באוקטובר.

בדומה לכוחות צה"ל, גם רכזי הביטחון השוטף וכיתות הכוננות של יישובי עוטף עזה והיישובים בגבול לבנון פרוסים במוקדי הלחימה בארץ, ובשל תפקידם צריכים להיות זמינים 24 שעות ביממה. צילום מתוך אישור זיכוי המשכורת של סגן הרבש"צ של יישוב דלתון הנמצא צפונית לצפת, חושף כי שכרו החודשי לחודש אוקטובר עמד על סכום של 399.5 ש"ח בלבד.

שכר סגן רבש"צ יישוב דלתון בחודש אוקטובר
שכר סגן רבש"צ יישוב דלתון בחודש אוקטובר | צילום: חדשות 13

מאז פרוץ מתקפת חמאס על ישראל בבוקר שבת השחורה, הרבש"צים וכיתות הכוננות היו הראשונים להגיב למתקפה בשטח, לחסל מחבלים ולחלץ תושבים, סיכנו עצמם תוך הצלת חיי אדם רבים, נפצעו ואף רבים מהם שילמו בחייהם - אך למרות כל זאת, הם לא מרגישים שהם שווי ערך. סגן רבש"צ היישוב דלתון אמר: "זה מה שקיבלתי עבור כל ימי הלחימה האלה. אני מתנדב, עובד ככונן 24/7, מסייע לחיילים שנמצאים באזור היישוב. איך אני יכול להתקיים ככה?".

יושב-ראש ארגון הרבש"צים, איתי הופמן, אמר: "רבש"צים מכל רחבי מדינת ישראל באים ומקימים קול זעקה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות על ביטחון ההתיישבות כולה. לא יכול להיות שהנושא של החקיקה מתעכב כל כך הרבה זמן, שכל הנושא של הביטחון בהתיישבות פרוץ לגמרי - אין חוק, אין פיקוד ואין שליטה. ראינו ב-7 באוקטובר שהראשונים שיצאו מהבתים ונלחמו הם כיתות הכוננות והרבש"צים שחירפו את נפשם למען ביטחון מדינת ישראל, והמדינה שלנו מפקירה אותנו שוב ושוב - את התושבים ואת כיתות הכוננות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311211449' autoplay='0' credit='' desc='מחאת הרבש"צים מחוץ לקריה בתל אביב' poster='' kid='1_3tc629xh' duration='73']

הופמן הוסיף: "הגיע הזמן להעביר את החוק של רשות רכזי הביטחון הארצית, כדי שנוכל לספק את הביטחון, התנאים, הציוד והאמצעים הנדרשים ולתת מענה אמיתי למען התושבים, למען כל מדינת ישראל. זה לא נושא אישי שלנו. אנחנו רוצים לראות מעשים".

המפגינים עמדו דקת דומייה לזכר הרבש"צים שנפלו בקרבות על הגנת היישובים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר: רס"ן במיל' רם נגבי, רבש"ץ קיבוץ עין השלושה; רס"ן במיל' אופיר ארז, רבש"ץ קיבוץ סופה; רס"ר במיל' דן אסולין, רבש"ץ מושב מבטחים; רס"ר במיל' שחר אביאני, רבש"ץ קיבוץ כפר עזה; רס"ר במיל' אריק (אריה) קראוניק, רבש"ץ קיבוץ בארי; ורס"ל במיל' חיים ישורון כצמן, רבש"ץ קיבוץ חולית. בקרבות נפלו גם סרן במיל' אברהם חננאל הנדי, סגן הרבש"ץ בכפר עזה, ורס"ר במיל' ליאור בן יעקב, סגן הרבש"ץ במושב ישע.