העימותים נמשכים: אסירים הציתו תא בכלא רמון

לאחר ההתפרעויות במתקני הכליאה בארץ במהלך החג, שוב פרצו הפרות סדר כשאסירים הבעירו תא הפעם בבית הסוהר שבדרום, הושגה שליטה על האש • חמאס קרא ל"יום זעם מרפיח עד ג'נין"

אסירים תוקפים סוהרים בכלא רמון (ארכיון)

העימותים בבתי הכלא נמשכים: אסירים ביטחוניים הציתו היום (חמישי) תא בכלא רמון שבנגב, ולאחר זמן קצר הושגה שליטה על האש. על פי דיווח ראשוני, התא שהוצת באגף 7 של מתקן הכליאה מאוכלס באסירים המשתייכים לפת"ח.

תנועת חמאס מסרה כי לאור המתקפות נגד האסירים בבתי הכלא בישראל, בעקבות בריחת ששת האסירים מכלא גלבוע, היא קוראת לציבור הפלסטיני להתעמת מחר עם כוחות צה"ל בכל נקודות העימות ולהפוך את יום שישי ל"יום זעם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד למקבילו הרוסי: "התקדמות הגרעין של איראן – בעיה עולמית"

מזכיר ההגנה האמריקני: אל קאעידה עלול להתבסס שוב באפגניסטן

טלטלה בבית״ר י-ם: משה חוגג הפקיד את זכויות הניהול בידי נאמן

עוד הודגש בהודעת חמאס כי האסירים בבתי הכלא לא לבדם, וכי העם הפלסטיני וההתנגדות הפלסטינית מוכנים להקריב את עצמם ולהוביל את המערכה למען החופש של האסירים. בנוסף, צוין כי חמאס מברכת את הפלסטינים שמסלימים את התנגדותם, מרפיח שבדרום הרצועה ועד לג'נין, דבר שמעביר למנהיגי ישראל מסר שהעם הפלסטיני מאוחד מאחורי ההתנגדות ומאחורי השמירה על האסירים.

כזכור, אתמול התפרעו אסירים ביטחוניים בכלא רמון, וכן במתקני הכליאה עופר ומגידו. לפי בכיר בשב"ס, "הוצתו שבעה תאים באגף 6 בכלא קציעות. ההערכה שלנו היא שהעברת אסירים של הג'יהאד אסלאמי הובילה לאירוע". גם בכלא רמון פרצו שתי שריפות במספר תאים והושגה שליטה על האש.

לאירועים קדמה ההודעה שפרסמה "הרשות לענייני האסיר" של הרשות הפלסטינית, לפיה האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל מתכוננים למרד משותף, אם שירות בתי הסוהר בישראל "ימשיך לנקוט נגדם באמצעים של דיכוי קשה וענישה קולקטיבית" בעקבות בריחת ששת האסירים הביטחוניים.