עשרות ניסיונות פיגוע בי-ם סוכלו מתחילת השנה: "צפוי רמדאן מורכב"

מפקד מחוז ירושלים במשטרה ציין כי 31 פיגועים וכוונות לביצוע פיגוע בירושלים סוכלו מתחילת השנה. בנוסף, לקראת חודש הרמאדן הכוחות ביצעו עשרות מעצרים ואזהרות. כמו כן, אין כוונה כרגע למנוע מח"כ בן גביר לעלות להר הבית אך הנושא ייבחן שנית

זמן צפייה: 01:01

בעקבות גל הפיגועים ולקראת חודש הרמדאן, מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן סקר היום (רביעי) את עבודת המשטרה בזמן האחרונה במניעת וסיכול אירועים ביטחוניים. לדבריו, המשטרה סיכלה 31 פיגועים או כוונות לביצוע פיגוע בירושלים מאז תחילת השנה.

כמו כן, 17 מעצרים מנהליים בוצעו לקראת הרמאדן, תאי דאעש בבירה מטופלים במעצרים ואזהרות. תורג'מן הוסיף כי "צפוי רמדאן מורכב" וכי הוקצו 3,000 שוטרים לקראת סוף השבוע הראשון של הרמדאן. בנוסף, בעקבות לקחי אסון מירון, לא יתאפשרו בתפילות ברכת הכהנים המסורתית יותר מ-15 אלף מתפללים.

במהלך שבת האור לא יותרו יותר מאלף מתפללים נוצרים. בנוסף, המשטרה תווסת את כמות המתפללים בהר הבית ויוצב סדרן כדי לשמור על הסדר. בנוסף, בשלב זה אין מניעה לאפשר לחבר הכנסת איתמר בן גביר לעלות להר הבית אך הנושא ייבחן הלילה ומחר שוב בהתאם לאיומים.

כזכור, לפני כשבוע נעצר נער פלסטיני בשער הר הבית בחשד שהתכוון לבצע פיגוע. החשוד, תושב כפר עקב בן 15, נבדק על ידי השוטרים שפעלו במקום, ובתוך תיק שהיה ברשותו נתפסו סכין, אגרופן, רעלה ודגל פלסטין. כמה ימים לפני כן שני שוטרים כבני 20 נפצעו כשנדקרו על ידי מחבל שנמלט מהזירה. אחד מהם נפצע באורח בינוני והשני קל. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המפגע - שלבסוף נתפס.