יום השישי הראשון של רמדאן: המשטרה בדריכות שיא בירושלים

אלפי מוסלמים צפויים לעלות היום להר הבית, ועיקר תשומת הלב של מערכת הביטחון תהיה בשעות הצהריים, עם תחילת התפילות במסגדים. אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב יאבטחו את התפילות, ברקע הקריאה של חמאס להוציא פיגועים בשטח ישראל

זמן צפייה: 01:29

דריכות שיא בישראל הבוקר (שישי) בעקבות קריאת חמאס להוצאת פיגועים בשטח ישראל, כאשר אלפי מוסלמים צפויים לעלות היום להר הבית לרגל יום השישי הראשון של חודש רמדאן. עיקר תשומת הלב של מערכת הביטחון תהיה בצהריים, עם תחילת התפילות במסגדים בהר הבית. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב, אנשי שב"כ ולוחמי צה"ל ביהודה ושומרון יאבטחו את התפילות, בשאיפה ובתקווה שיעברו בשקט יחסי, כאשר בשטח רוחשות עשרות התרעות לפיגועים.

ממשטרת ישראל נמסר כי למעלה מ-3,000 שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וכוחות תגבור משטרתיים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, יפעלו ויתפרסו היום ברחבי הבירה, בכדי "לשמור על שלום הציבור ובטחונו, להכווין ולווסת את התנועה, ולאפשר את חופש הפולחן בהתאם להיבטי הביטחון והבטיחות הנדרשים, החלטות הדרג המדיני והערכות מצב המתקיימות מדי יום במחוז ירושלים".

המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים בפרט במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר באזור ובסמטאות העיר העתיקה, במטרה לאפשר את קיומן התקין והבטוח של התפילות בעיר העתיקה ובהר הבית. אתמול הצטרפו לכוחות בירושלים ארבע פלוגות מילואים של מג"ב שגויסו בימים האחרונים, והוצבו במערכים בגזרת עוטף ירושלים ובמזרח ירושלים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403141319' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='מתפללים בהר הבית' poster='' kid='1_jg8lxa8d' duration='80']

במסגרת ההיערכות של מג"ב התקיימו תרגילים בהיקף נרחב בכלל הגזרות, בהם תרחשו המפקדות המשימתיות הגזרתיות בהובלת מג"ב ובהשתתפות כוחות משטרה, ובחנו את כשירותם המבצעית של הלוחמים לאירועי טרור מתפרצים ואירועים של הפרות סדר במספר גזרות במקביל ובמוקדים רבים. במסגרת התרחישים נבחנו גם חברי כיתות הכוננות של היישובים במרחב הכפרי שבאחריות החיל, על מתן מענה מבצעי לאירועים השונים בגזרתם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403141317' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='כוחות מג"ב בירושלים' poster='' kid='1_n7n45oy1' duration='85']

השינויים הצפויים היום בהסדרי התנועה בירושלים:

בין השעות 16:30-06:00 לערך ובהתאם לצורך, יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה: סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן, נעמי קיס.

בהתאם לצורך, משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהריים ייחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים:
• שד' בר לב מצומת מטה ארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול).
• דרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם).
• רח' הצנחנים.
• רח' חיל ההנדסה.
• מנהרת צה"ל.

ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרך בגין כציר חלופי.

רנ"ג אורי מויל, ברקע זירת הפיגוע בבית קמה
רנ"ג אורי מויל, ברקע זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90

אתמול נהרג רנ"ג אורי מויל, בן 51 מדימונה, בפיגוע דקירה בסניף של בית קפה "ארומה" בצומת בית קמה בנגב. רנ"ג מויאל, מנהל עבודה במחלקת טכנולוגיה ואחזקה בבא"ח נח"ל, נדקר על-ידי המחבל, אזרח ישראלי בן 22 מרהט, בשעה שהמתין בתור בבית הקפה, ועל-אף פצעי הדקירה שספג הוא הצליח לירות במחבל ולחסל אותו. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נלחמו הרופאים על חייו - אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.