פיגוע באדורה שבהר חברון: פצוע בינוני במקום, 3 מחבלים חוסלו

תושבי התנחלות הסמוכה לחברון התבקשו להסתגר בבתיהם בעקבות חדירת מחבלים ליישוב, לאחר שנשמעו קולות ירי. ישראלי נפצע באורח בינוני, 3 מחבלים חוסלו בחילופי אש עם כוחות צה"ל. נמשכות הסריקות אחר מחבלים נוספים

זמן צפייה: 00:05

חוליית מחבלים חדרה הערב (שישי) דרך הגדר באזור התעשייה ביישוב אדורה שבהר חברון ופתחה באש לעבר סיור של כוח צה"ל שהיה במקום. לאחר חילופי אש כבדים 3 מחבלים חוסלו, וגבר כבן 30 נפצע באורח בינוני לאחר שנפגע ברגלו מירי המחבלים. לאחר שבמקום הופעלה אזעקה המתריעה על חדירה ליישוב, כוחות רבים הגיעו למקום, ותושבים התבקשו להסתגר בבתיהם ולסגור חלונות ולכבות אורות. על המחבלים שחוסלו נמצאו נשק, גרזן, בקבוקי תבערה וסכינים.

מפרטי האירוע עולה עוד כי בעקבות אינדקציה על הגדר ההיקפית באזור התעשייה של היישוב, חייל צה"ל במילואים של גדוד ההגנה המרחבית ביישוב קפץ למקום לבדיקה, במהלכה נפגע מירי המחבלים ונפצע בינוני בגפיו. תוך כדי חילוץ לאחור הוא הכריז בקשר על ההיתקלות והקפיץ את יתר הכוחות - שפתחו במרדף, בפיקודו של מפקד חטיבת יהודה, אל"ם ישי רוזיליו. במהלך הסריקות, גדוד המילואים 5060 אשר מבצע הגנה בגזרת יהודה, נתקל במחבלים שלא הצליחו לעבור את יתר מרכיבי הביטחון האזרחיים של היישוב וחיסל אותם.

הנשק שנמצא על המחבלים פיגוע הר חברון חרבות ברזל
הנשק שנמצא על המחבלים

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך להתרעה על חדירת מחבלים ביישוב אדורה שבחטיבת יהודה, מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל שהיה בסיור ביישוב. כוחות צה״ל פתחו במרדף אחר המחבלים ובסריקות נרחבות במרחב. במהלך הסריקות, זוהו שלושה מחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון. הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב".

זירת הפיגוע ביישוב אדורה חרבות ברזל מחבלים הר חברון
זירת הפיגוע ביישוב אדורה
יהודה חברון פיגוע מחבלים חרבות ברזל
מפקד חטיבת יהודה מקיים הערכת מצב לאחר חיסול המחבלים

מדוברות מד"א נמסר: "חובשים ופרמדיקים של מד"א, בשיתוף כוח רפואה של צה"ל, מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים גבר כבן 34 במצב קל-בינוני, בהכרה מלאה, עם פצע ירי ברגל".

חובשת מד"א עמנואל אטיאס הוסיפה: "הביאו אלינו גבר כבן 34 בהכרה מלאה, כשהוא מתהלך עם פציעה מירי ברגל. יחד עם חובשים נוספים של מד"א שהיו איתי, הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום וחבישות. לאחר שהמחבלים חוסלו וניתן היה לצאת מהבית העברנו אותו לכוח רפואה של צה"ל - והוא פונה לבית החולים".