פיגוע דקירה בבית קמה: גבר נפצע אנושות, המחבל חוסל

בן 50 נפצע אנוש בפיגוע דקירה בסניף "ארומה" בצומת בית קמה שבדרום, ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. המחבל, אזרח ישראלי בן 22 מרהט, הוא בן דודו של לוחם מילואים שנפל בעזה. כוחות משטרה פשטו על ביתו של המחבל

זמן צפייה: 07:23

פיגוע דקירה בארומה: גבר כבן 50 נפצע באורח אנוש היום (חמישי) בפיגוע דקירה בסניף "ארומה" בתחנת הדלק בצומת בית קמה שבדרום. המחבל פאדי אבו לטיף, אזרח ישראלי בן 22 מרהט, נוטרל. מהמשטרה נמסר כי מסוק משטרתי חג באוויר כדי לסרוק אחר אפשרות שישנם מחבלים נוספים. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן הגיעו לזירה, קיימו הערכת מצב, והנחו על היערכות מוגברת ופריסה רחבה של כוחות משטרה בצירים, ביישובים ובמקומות הומי אדם.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא תושב רהט שהגיע לישראל מרצועת עזה לפני כחמש שנים, ובתקופה האחרונה עבד באשקלון. אימו היא תושבת רהט ואביו תושב רצועת עזה. כוחות משטרה פשטו אחרי הפיגוע על ביתו של המחבל, ואספו ממצאים לחקירה שמנוהלת בימ"ר נגב של המחוז הדרומי יחד עם שב"כ.

בן דודו של המחבל הוא רס"ל (מיל') אחמד אבו לטיף, לוחם צה"ל שנפל לפני כחודשיים באסון קריסת המבנים במרכז הרצועה. רס"ל במיל' אבו לטיף עבד כמאבטח באוניברסיטת בן גוריון, והפעיל לחץ על הצבא כדי שיוכל להתגייס למילואים. משפחתו הבהירה: "המחבל מרהט אינו קשור למשפחתנו, אנו מבקשים להפסיק לשייך אותו למשפחתנו, אנחנו מגנים בכל תוקף את האירוע".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403141419' autoplay='0' credit='חדשות לפני כולם בטלגרם' desc='תיעוד: השניות שאחרי הפיגוע' poster='' kid='1_ky5iqr7a' duration='13']

קרן קוך, חובשת ונהגת אמבולנס במד"א, תושבת עוטף עזה שהייתה בבית הקפה, סיפרה: "מיד כשיצאתי מבית הקפה שמעתי המולה וקולות ירי, הסתובבתי וראיתי גבר כבן 50 פצוע יוצא מבית הקפה ומתמוטט. ניגשתי אליו כשבמקביל הזנקתי כוחות של מד"א למקום, הוא סבל מפצעי דקירה מדממים. התחלתי בפעולות עצירת דימומים ומיד הגיעו למקום כוחות גדולים של מד״א שהמשיכו בטיפול הרפואי ופינו אותו לבית החולים. מדובר בפיגוע מזעזע".

חובש בכיר במד"א, קלמן גנזבורג, סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים, ראינו המולה רבה, ובסמוך לאחת החנויות שכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. מיד העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

פראמדיק מד"א שחר אהרון ופראמדיק מד"א ארי פרידמן סיפרו: "ראינו במדרגות הכניסה לבית הקפה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם פצעי דקירה. הענקנו לו מיד טיפול רפואי מתקדם, וכשהתאפשר העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך כדי שאנחנו נלחמים על חייו לבית החולים".

עדת ראייה לפיגוע סיפרה: "שמענו יריות, ניסינו לברוח כמה שיותר מהר. היו כאן המון חייילים וכוחות משטרה. אני לא יודעת מי ירה במחבל".

זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90
המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בזירת הפיגוע
המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בזירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בבית קמה
זירת הפיגוע בבית קמה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בצומת בית קמה
זירת הפיגוע בצומת בית קמה | צילום: דוברות איחוד הצלה

אתמול נפצעו מאבטח בן 25 וחיילת בת 20, לוחמת בת 20 מגדוד ארז של חיל המשטרה הצבאית, בפיגוע דקירה במחסום המנהרות בכניסה לירושלים, כאשר מחבל בן 15 הגיע למקום על אופניים חשמליים ודקר את השניים בעת שניסו לבדוק אותו. מאבטח אזרחי שהגיב מיד, החל להתעמת עם המחבל, וכוח צה"ל שהיה במקום נטרל את הדוקר בירי מדויק.