בישראל מעריכים: נסראללה חוסל; דיווח: הקשר עימו נותק

ביום שאחרי המתקפה הדרמטית בדאחייה בביירות, גוברות ההערכות בישראל כי מזכ"ל חיזבאללה חוסל. במסגרת המבצע, הקבינט התכנס בלילה לפני התקיפה באופן מקוון, והסמיך את רה"מ ושר הביטחון לאשר את הפעולה. בכיר ישראלי לניו יורק טיימס: "הפעולה נועדה לשבור את הארגון"

זמן צפייה: 00:00

ביום שאחרי המתקפה הדרמטית על מפקדת חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות, הבוקר (שבת) גוברות ההערכות בישראל כי מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה, חוסל. לפי מקור בלבנון המקורב לחיזבאללה שצוטט בסוכנות הידיעות "רויטרס", הקשר עימו נותק מאז התקיפה.

כמו כן, בכיר ישראלי אמר לניו יורק טיימס הלילה כי הפעולה נועדה "לשבור את חיזבאללה", על-ידי חיסול מפקדים בכירים בארגון הטרור. עוד טען הבכיר כי במידה והחיסול אכן צלח, הדבר יאפשר לישראל להימנע מכניסה קרקעית ללבנון.

זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס
התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות לבנון
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס

במסגרת המבצע, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בלילה שבין חמישי לשישי סביב השעה 02:00 באופן מקוון, כאשר ראש הממשלה נתניהו השתתף בשיחה ממלונו בניו יורק, בה נחת שעות לפני כן. במהלך הדיון, הקבינט אישר מספר פעולות, בהן הסמכת נתניהו וגלנט לאשר את התקיפה.

בחיזבאללה עדיין לא הודיעו מה עלה בגורלו של נסראללה, אך מקור המקורב לארגון הטרור שצוטט ברויטרס טען כי הוא שרד את התקיפה. גם סוכנות הידיעות "תסנים" האיראנית דיווחה כי מזכ"ל חיזבאללה "בטוח", בעוד שגורם ביטחוני בכיר בטהרן טען כי באיראן "עדיין בודקים".

זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
חסן נסראללה | צילום: שאטרסטוק

כאמור, לאחר דיווחים רבים על פיצוצים חסרי תקדים ברובע הדאחייה בביירות, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע בהצהרה דרמטית לתקשורת כי צה"ל תקף את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הממוקמת מתחת לבנייני מגורים בלב הרובע, הידוע כמעוז ארגון הטרור. התקיפה לאחר שהתקבל מידע מודיעיני כי נסראללה נמצא בבור במפקדה. בכירים בישראל טוענים כי נסראללה נכח במקום בזמן התקיפה, ושומרים על אופטימיות זהירה.

לפי דיווחים בלבנון, עשרות בני אדם שנהרגו בתקיפה, במהלכה מספר בניינים קרסו, נמצאים מתחת להריסות. בדיווחים נוספים נטען כי האשם ספי א-דין, יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה וחבר מועצת הג'יהאד העליונה של הארגון, חוסל בתקיפה. א-דין נחשב למועמד בולט להחליף את נסראללה בתפקידו בעתיד.