יתחייבו לא לחזור לטרור וייפגשו עם הצלב האדום: כך יתבצע שחרור האסירים

39 אסירים פלסטינים אמורים להשתחרר במסגרת עסקת החטופים, והמבצע יתנהל מחדר המבצעים של נציבות שב"ס ברמלה. המשוחררים יעברו בדיקות רפואיות ויקבלו את הציוד האישי שלהם - ואז יחתמו על מסמך בו יתחייבו לא לחזור לעסוק בטרור

זמן צפייה: 01:59

מחר צפויה לצאת לדרך עסקת החטופים, במסגרתה הצדדים ינצרו את האש בשעה 7:00 בבוקר, ובשעה 16:00 ישוחררו 13 חטופים ישראלים ראשונים - בתמורה ל-39 אסירים פלסטינים שישוחררו מבתי הכלא בישראל. נציבת שב"ס קטי פרי קיימה היום (חמישי) ישיבה עם מנהלי בתי הכלא שאמורים לשחרר אסירים במסגרת העסקה - אך הם עדיין לא קיבלו את רשימת האסירים שאמורים להשתחרר.

מבצע שחרור האסירים יתנהל מחדר המבצעים של נציבות שירות בתי הסוהר ברמלה, וכאשר תתקבל שם רשימת האסירים יחל השלב השני, והאסירים המשוחררים יועברו משם לבתי הכלא מגידו ודמון. בהמשך יעברו המשוחררים בדיקות רפואיות, ויקבלו את הציוד האישי שלהם. בנוסף, המשוחררים יחתמו על מסמך בו יתחייבו לא לחזור לעסוק בטרור, ואז הם ייפגשו עם נציגי הצלב האדום.

מהרגע הזה תעבור האחריות ליחידת נחשון, שתשנע את האסירים משוחררים מהצפון לעבר כלא עופר, שם הם ירוכזו. משם האסירים שאמורים לחזור לשטחי יהודה ושומרון יועברו למחסום ביתוניא, ואם יהיו כאלה שיוחזרו למזרח ירושלים הם יועברו לבית המעצר במגרש הרוסים בבירה.

כוחות הביטחון סמוך לכלא מגידו
כוחות הביטחון סמוך לכלא מגידו

קצין המבצעים של האגף הצפוני בשב"ס, גונדר-משנה קובי אושרי, אמר היום: "מחוז צפון נערך לביצוע המשימה בבתי הסוהר בהם מוחזקים האסירים. מדובר במשימה מורכבת ומאתגרת. אנו נפעל ליישום ההחלטות במלואן. הסוהרים והמפקדים מכירים ומוכנים לביצוע המשימה, הן בפאן המבצעי והן בפאן המנטלי".