חקירת הפיגוע: אחד הקורבנות הסיע את המחבלים, הערכה כי אחד מהם פצוע

מחקירת הפיגוע עלה כי אחד הקורבנות, אורן בן יפתח, הסיע את שני המחבלים למקום כסידור עבודה. ביום האירוע הוא פגש את השניים בגדר והסיע אותם לעיר - שם הם רצחו אותו והמשיכו במסע הטבח שלהם, כמו כן, ההערכה היא כי אחד המחבלים פצוע ממאבק עם הנרצח האחרון

זמן צפייה: 04:09

הותר לפרסום הערב (שישי) כי שני המחבלים הגיעו אמש לזירת הפיגוע באלעד באמצעות אחד הנרצחים, אורן בן יפתח - שהסיע אותם לעיר בעצמו. עם הגעתם הוא הותקף על ידם ושם מצא את מותו. הנרצח הסיע את השניים כ-10 פעמים, כחלק מסידור קבוע שהיה ביניהם. בנוסף, ההערכה היא כי אחד מהמחבלים נפצע ממאבק עם הנרצח האחרון.

הנרצח היה מסיע שב"חים באופן קבוע מפרצה בגדר שהכיר, והסיע את שני המחבלים לעיר - עד שאתמול הוא נרצח באכזריות על ידם, לפני שיצאו למסע הרצח. השניים עבדו בעיר בפרויקט והכירו את המקום.

הנרצחים בפיגוע באלעד. מימין לשמאל: בועז גול, אורן בן יפתח ויהונתן חבקוק
הנרצחים בפיגוע באלעד. מימין לשמאל: בועז גול, אורן בן יפתח ויהונתן חבקוק

הערב הודיע המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי על מבצע משטרתי רחב היקף שבו ייקחו חלק כל מחוזות המשטרה ומשמר הגבול. המטרה: מעצר שוהים בלתי לא חוקיים וכל מי שמסיע, מעסיק ומלין אותם בשטח ישראל. במשטרה הוחלט להגביר את הנוכחות המשטרתית בכל רחבי הארץ, בדגש על מקומות בילוי ופנאי בשבת הקרובה.

כמו כן, במבצע ייקחו אלפי שוטרים ולוחמים והוא יתקיים בכל רחבי הארץ בימים הקרובים - ללא הגבלת זמן. לפי המשטרה, "מדובר בריכוז מאמץ מיוחד ומתוגבר אל מול תופעה שהמשטרה פועלת מול בכל ימות השנה במבצעים ובפעילויות. המבצע ישלב מידע מודיעיני לצד פעילות יזומה בכל רחבי הארץ, לרבות בכבישים ובצירי הנסיעה בסמוך לקו התפר".

Whatsapp Image 2022 05 06 At 6
כוחות בזירת הפיגוע באלעד | צילום: רויטרס

בתוך כך, עדכן הערב מנהל מחלקת נוירוכירורגיה בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, ד"ר עוזי בן דוד, על מצבם של שני הלאחר ניתוחי ליל אמש, מצבם של שני הפצועים התייצב. הם עדיין מונשמים ומורדמים ועל סמך ההדמיה – יש תקווה להתאוששות וסיכון. הם יצאו מכלל סכנה.