לוחמי ימ"מ עצרו בג'נין מחבל מהחוליה שהרגה את נעם רז

הלוחמים עצרו את סדקי מרעי, מחבל נוסף מהחוליה שהרגה את רב-נגד נעם רז במאי - לאחר שבתחילת החודש חוסל פארוק סלאמה, שהיה גם כן מעורב באותו אירוע. כמו כן, הפלסטינים דיווחו כי מחבל נוסף נורה ונהרג לאחר שעל ביתו הופעל נוהל "סיר לחץ" - והוא פתח באש לעבר הכוחות

זמן צפייה: 01:58

לוחמי ימ"מ עצרו הבוקר (חמישי) את סדקי מרעי, מחבל מהחוליה שהרגה את הלוחם רנ"ג נעם רז. כמו כן, הפלסטינים מדווחים כי מחבל נוסף נורה ונהרג.לפי הדיווחים, הופעל על ביתו "סיר לחץ" והוא התבקש להסגיר את עצמו. אש נפתחה לעבר הכוחות - והם השיבו בירי והרגו את מרעי.

בהודעה משותפת לשב"כ, המשטרה וצה"ל נאמר כי "בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ, ובתום פעילות משותפת של לוחמי הימ"מ, סיירת נח"ל ומג"ב - נעצר הבוקר המבוקש צדקי מרעי בעיר ג’נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. במהלך מעצרו נתפסו ברכבו רובה מסוג M-16 ושני אקדחים. צדקי אחמד עלי מרעי, בן 23, תושב העיר ג’נין, פעיל צבאי בכיר, מעורב בשורה של פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל וחשוד כמי שלקח חלק בירי בו נהרג לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל. במהלך הפעילות לוחמי צה"ל ירו לעבר חשוד שהשליך לעברם מטען. אין נפגעים לכוחותינו.הנשקים והחשוד הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון".

המחבל סדקי מרעי
המחבל סדקי מרעי

בתחילת החודש חוסל המחבל פארוק סלאמה, שהיה גם כן מעורב באירוע שבו נהרג נעם רז בפעילות בג'נין בחודש מאי האחרון. סלאמה שויך לארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, עוד נמסר כי בפעילות נעצרו חמישה מבוקשים נוספים.

בהודעה המשותפת לצה"ל, לשב"כ ולמג"ב, נמסר כי המחבל היה חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור "גוב האריות" ובשיתוף פעולה עם פעילים בה, במטרה להוציא לפועל פיגועים "משמעותיים". עוד נאמר כי במהלך הפעילות שבוצעה פשטו הכוחות על מבנה בו נכח המחבל ובמקום התפתחו חילופי ירי. סלאמה נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו במרדף אחריו במהלכו הוא שלף נשק לעברם, נורה ונוטרל. בנוסף, ירו לעבר חמושים שירו לעברם, וזוהו פגיעות.

עוד נמסר כי במהלך הפשיטה עצרו הכוחות חמישה מבוקשים נוספים כשברשותם אקדח ונשק מסוג M16. בנוסף, הוחרם האקדח שהמבוקש כיוון לעבר הלוחמים. אין נפגעים מכוחות הביטחון, והמבוקשים שנעצרו הועברו לחקירה.