לוחם ימ"מ נפצע קשה מירי במהלך פעילות מעצרי מבוקשים בג'נין

הלוחם נפצע קשה לאחר שנורה בגבו במהלך חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון הישראלים לבין חמושים פלסטינים, במסגרת מבצע למעצר מבוקשים. בהמשך, הלוחם פונה באמצעות מסוק לביה"ח רמב"ם כשמצבו קשה אך יציב. כמו כן, נרשמו חילופי ירי כבדים גם בג'נין

זמן צפייה: 00:18

לוחם ימ"מ נפצע היום (שישי) באורח קשה לאחר שנורה בגבו על ידי חמושים פלסטינים בג'נין. הלוחם נפצע במהלך חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון הישראלים לבין חמושים פלסטינים, במסגרת מבצע למעצר מבוקשים. בהמשך, הלוחם פונה באמצעות מסוק לביה"ח רמב"ם כשמצבו קשה אך יציב.

בפעולה בג'נין נהרג כלב של הימ"מ לאחר שנשלח לסרוק את בית המחבל המבוקש, במסגרת המאמץ לסכל פיגוע של הג'יהאד האיסלמי, שעמד לצאת מג'נין.

לוחמי צה''ל מפנים לוחם ימ''מ שנפצע
לוחמי צה''ל מפנים לוחם ימ''מ שנפצע

מוקדם יותר היום כוחות הביטחון פעלו ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ועצרו שני חשודים בכפר כיפל חראס. בין היתר, אותר נשק במהלך סריקות אחר אמצעי לחימה בעיר חברון, ונכון לעכשיו הפעילות הוספקה. חילופי אש נרשמו גם בכפר בורקין שבנפת ג'נין אליו הגיעו כוחות רבים של ימ"מ, שב"כ וסיירת גולני לצורך ביצוע מעצרים של חשודים בטרור.

במהלך הפעילות בכפר התרחשו חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון לבין מחבלים שהיו במקום ואף זרקו מטענים לעבר הלוחמים. במהלך היציאה מהכפר נפגע לוחם הימ"מ בהיתקלות עם חמושים שפונה לבית החולים רמב"ם לקבלת טיפול רפואי.

פעילות צה''ל בכפר בורקין
פעילות צה''ל בכפר בורקין, ארכיון | צילום: מוקד ידיעות גלובל

מדוברות המשטרה ודובר צה"ל נמסר בתגובה כי: "במסגרת הפעילות, אחד המבוקשים התבצר בביתו כאשר כוחות הביטחון כיתרו את הבית ולבסוף הוא נכנע ונעצר יחד עם אחיו. במקביל לפעילות המעצר, כוח של סיירת גולני הגיע לנקודה בה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה על מנת לסייע לתחקור המבצעי ולבצע תחקור עומק ופעולות שחזור בשטח".

לפי דיווחי הפלסטינים, כוחות צה"ל שיגרו טילים נגד טנקים על המבנה שבו הסתתר המבוקש, וכי הם פערו חור במבנה לאחר שכרזו לו להסגיר את עצמו - כשהוא בתגובה ירה לעבר הכוחות. גם דחפורי די-9 נכנסו למחנה הפליטים, לפי הדיווחים.