החלה הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע במחסום שועפאט

כוחות מג"ב ומשטרת ישראל פשוט על מחנה הפליטים שועפאט על מנת להרוס את ביתו של עודאי תמימי, שביצע את פיגוע הירי במחסום מחנה הפליטים בחודש אוקטובר, בו נהרגה סמל נועה לזר. מפקד מחוז ירושלים: "ידע כל מחבל כי ההשלכות של ביצוע פיגוע תהיינה גם מעבר לחתירה לנטרולו"

זמן צפייה: 00:47

כוחות מג"ב ומשטרת ירושלים פשטו הבוקר (רביעי) על מחנה הפליטים שועפאט, במטרה להרוס את ביתו של המחבל עודאי תמימי, שביצע את פיגוע הירי במחסום שועפאט בחודש אוקטובר האחרון, בו נהרגה סמל נועה לזר בת ה-18. אל השוטרים הצטרפו בשטח כוחות צה"ל וגורמים מעיריית ירושלים.

ב-8 באוקטובר בשעות הערב הגיע רכב מממחנה הפליטים שועפאט לכיוון המעבר, וממנו הגיח המחבל עודאי תמימי, הסתער עם נשקו וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שהיו במקום. מיד לאחר מכן נמלט רגלית חזרה לכיוון המחנה, והרכב המשיך בנסיעה לכיוון ההפוך. כתוצאה מפיגוע הירי נהרגה כאמור החיילת נועה לזר ומאבטח נוסף נפצע במצב קשה.

סמל נועה לזר
סמל נועה לזר

בעקבות הפיגוע, כוחות הביטחון קיימו מצוד ממושך אחר תמימי וסביבתו הקרובה, עד שלבסוף הוא נוטרל בהמשך אותו החודש, כשביצע פיגוע ירי במחסום הכניסה למעלה אדומים. את 11 הימים בהם הסתתר העביר תמימי בעיקר באזור המחיה הרגיל שלו בצפון ירושלים, בין שועפאט לענאתא, והחליף כמה דירות מסתור. היו כמה מקרים בהם חוקרי השב"כ הגיעו ממש למיטה חמה - כלומר דקות ספורות אחרי שהוא עזב את המקום.

בעקבות הפיגוע אושרה הריסת דירת המחבל בהתאם להחלטת גורמי הביטחון הממונים על הנושא, ולאחר שעתירות לבית המשפט העליון שהוגשו נגד ההליך נדחו. הבוקר החל מבצע הריסת בית המחבל בפיקודו של מפקד מרחב מג"ב עוטף ירושלים תנ"צ עמי נידם. במבצע לוקחים חלק מגוון יחידות משטרה ומג"ב יחד עם כוחות צה"ל, וכן יחידות משטרתיות מיוחדות.

תיעוד קרב היריות שבסופו חוסל המחבל עודאי תמימי במעלה אדומים
תיעוד קרב היריות שבסופו חוסל המחבל עודאי תמימי במעלה אדומים

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן שהגיע הבוקר לחפ"ק המבצע, אמר בתום אישור התכניות שקיים בימים האחרונים לקראת המבצע להריסת בית המחבל: "זוהי פעילות חשובה ברמה התודעתית, ההרתעתית והערכית". עוד הוסיף תורג'מן כי "ידע כל מחבל כי ההשלכות של ביצוע פיגוע ורצח אזרחים או אנשי כוחות ביטחון תהיינה גם מעבר לחתירה לנטרולו. לצערי את החיילת נועה לזר ז"ל שנפלה בפיגוע הטרור לא נוכל להשיב, אבל עלינו לעשות כל שנדרש בכדי לסגור מעגל עם אותו מחבל".