תיעוד: שוטרי מג"ב פינו באלימות מפגינים בשומרון

מפגינים בצומת חרמש, בה נרצח מאיר תמרי בפיגוע לפני פחות מחודש, פונו באגרסיביות על ידי שוטרי משמר הגבול, ואחד השוטרים תועד כשהוא מכה באגרוף את אלמנתו של יבגני ריידר שנרצח בפיגוע לפני 18 שנה. מפקד מג"ב הורה לבצע תחקיר והשעה שני לוחמים עד לסיומו. סמוטריץ': "אלימות ברוטלית נגד אזרחי ישראל לא בבית ספרנו"

זמן צפייה: 01:41

תיעוד מכוער מצפון השומרון: לאחר שלפני כשלושה שבועות נרצח מאיר תמרי בפיגוע בצומת חרמש, הערב (ראשון) תועדו שוטרי מג"ב מכים באגרופים כמה מתושבי האזור שמפגינים במחסום ומונעים מפלסטינים לעבור, במחאה על המחסומים הפתוחים שלטענתם הם הגורם המרכזי לפיגועים באזור. מפקד מג"ב הנחה לתחקר את האירוע, והורה להשעות מפעילות מבצעית את שני הלוחמים שתועדו משתמשים באלימות.

ארבעה מהמפגינים נפצעו באירוע. בין המפגינים שפונו הייתה טטיאנה, תושבת חרמש ובת זוגו של יבגני ריידר שנרצח בפיגוע בשנת 2005, ובנה אנדריי שנפצע קשה בפיגוע. שניהם נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לתיעוד: "פניתי למפקד מג"ב ומשרד הביטחון לבקש הבהרות על התיעודים החמורים המגיעים מהפגנה של תושבים בצפון השומרון. דין אחד לכולם, בטח לאלמנה שמגיעה להפגין כנגד הפקרות דם יהודי באיזורים הללו".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב : "בושה וחרפה. אלימות ברוטלית נגד אזרחי ישראל, לא בבית ספרנו. המתיישבים הגיעו למחות מדם ליבם על ההפקרות שבהסרת המחסומים אחרי שורה של פיגועים, והאלימות שהופעלה נגדם חמורה ומקוממת. אני לא מטיל דופי חלילה בכל הכוחות שהיו בשטח, אבל אני מצפה שהשוטרים האלימים יטופלו עוד הערב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306182309' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_lbjkkjnw' duration='31']

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר: "לא השוטר האלים הזה הוא הבעיה, אלא הפיקוד הצבאי הבכיר והממשלה ששולחים אותם להכות ולכסח שכנים וקרובי משפחה של הנרצחים במקום לסגור מחסומים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306182308' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_amoupfnx' duration='165']

מדוברות משמר הגבול נמסר: "בהמשך לתיעוד האירועים, מפקד מג"ב הנחה על ביצוע תחקיר בראשות קצין בכיר במג"ב. כמו כן, הנחה מפקד מג"ב להשעות מפעילות מבצעית את שני הלוחמים שנראו בסרטונים עד לסיום התחקיר".